Telewizja internetowa: lubimy ją, bo możemy komentować programy na społecznościówkach

Telewizja internetowa: lubimy ją, bo możemy komentować programy na społecznościówkach
08.09.2011 13:55
Telewizja internetowa: lubimy ją, bo możemy komentować programy na społecznościówkach
Maciej Kuś
Maciej Kuś

Wpis gościnny z Multi-blog.pl. Dział badawczy ConsumerLab firmy Ericsson opublikował wyniki swojego dorocznego badania rynku „TV & Video Consumer Trend Report 2011” wykazujące, że ludzie spędzają nieco mniej czasu na oglądaniu stacji telewizyjnych mających ustalony program, a nieco więcej na oglądaniu telewizji na żądanie przesyłanej strumieniowo przez Internet.

Wpis gościnny z Multi-blog.pl. Dział badawczy ConsumerLab firmy Ericsson opublikował wyniki swojego dorocznego badania rynku „TV & Video Consumer Trend Report 2011” wykazujące, że ludzie spędzają nieco mniej czasu na oglądaniu stacji telewizyjnych mających ustalony program, a nieco więcej na oglądaniu telewizji na żądanie przesyłanej strumieniowo przez Internet.

Ponad 38% respondentów stwierdziło, że ogląda telewizję na żądanie przez Internet więcej niż raz w tygodniu, a około 80% ogląda tradycyjną telewizję więcej niż raz w tygodniu.

Dane zbierano w Australii, Austrii, Brazylii, Chinach, Niemczech, Holandii, Rosji, Hiszpanii, Szwecji, Tajwanie, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i Korei Południowej. Anders Erlandsson, starszy specjalista w dziale ConsumerLab firmy Ericsson, mówi: - Oglądanie na żądanie staje się wprawdzie coraz popularniejsze, ale oglądanie stacji telewizyjnych pozostaje najczęstszą metodą kontaktu z telewizją. Ludzie chcą mieć dostęp zarówno do stacji telewizyjnych, jak i telewizji na żądanie. Internet nie zaszkodził telewizji i wideo tak bardzo, jak publikacjom drukowanym, po prostu oglądamy telewizję na więcej sposobów niż kiedyś.

Badanie wykazało ponadto, że na sposób oglądania telewizji wpływa korzystanie z mediów społecznościowych. Ponad 40% respondentów stwierdziło, że oglądając telewizję, korzysta z mediów społecznościowych na różnych urządzeniach, jak smartfony i tablety.

  • Zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, które wyznaczają tendencje w oglądaniu wideo i telewizji, większość rodzin łączy oglądanie telewizji z komentowaniem tego, co widzą, za pomocą Twittera, Facebooka, wiadomości SMS, rozmów głosowych i dyskusji na forach. Jest to szczególnie częste w przypadku programów typu „reality show” i transmisji sportowych. Taka komunikacja nadaje dodatkowy wymiar oglądaniu telewizji, gdyż nawet irytujące «reality show» wydaje się telewidzom zabawniejsze, jeśli mogą wysyłać do mediów społecznościowych komentarze o «potwornym» śpiewie czy «koszmarnym» ubraniu albo wyrazić radość, gdy nasi strzelą gola — mówi Erlandsson.

Jeśli chodzi o to, czego konsumenci najbardziej oczekują od swoich telewizorów, to dobra jakość pozostaje najważniejszym kryterium, wyprzedzając np. dostępność telewizji trójwymiarowej i możliwość korzystania z aplikacji. Badanie pokazuje ponadto, ile średnio godzin tygodniowo ludzie spędzają na oglądaniu telewizji oraz jaki odsetek tego, co się ogląda, przypada na wideo na żądanie. Niemcy spędzają przynajmniej 25 godzin tygodniowo na oglądaniu telewizji i wideo, ale tylko 28% stanowi wideo na żądanie. W Hiszpanii na wideo na żądanie przypada aż 44% tego, co się ogląda w telewizorze.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)