Testy autobusu z napędem hybrydowym
Miejski Zakład Komunikacji w Ostrowie Wielkopolskim testuje kolejny autobus o alternatywnym źródle napędu. To autobus miejski Solaris z napędem hybrydowym. Oprócz niego po ostrowskich ulicach jeździ autobus napędzany skroplonym gazem ziemnym LNG.
12.06.2009 08:00
Przegubowy o długości 18 metrów, który na pokład będzie mógł zabrać ponad 140 pasażerów. Dane techniczne:
Miejski Zakład Komunikacji w Ostrowie Wielkopolskim testuje kolejny autobus o alternatywnym źródle napędu. To autobus miejski Solaris z napędem hybrydowym. Oprócz niego po ostrowskich ulicach jeździ autobus napędzany skroplonym gazem ziemnym LNG.
Przegubowy o długości 18 metrów, który na pokład będzie mógł zabrać ponad 140 pasażerów. Dane techniczne:
Autobus miejski niskopodłogowy z napędem hybrydowym, Solaris Urbino 18 Hybrid, ma 18 metrów długości, zabiera ponad 140 osób. Liczba miejsc siedzących to 44 i 3 siedzenia składane. Napęd: silnik spalinowy Cummins o pojemności 6,7l, moc 178 kW, Euro 5.
- Hybrydowy napęd Solarisa Urbino Hybrid, to połączenie technologii tradycyjnego silnika spalinowego Diesla z silnikami elektrycznymi. Korzyści z zastosowania napędu hybrydowego to m.in. zmniejszenie zużycia paliwa od 15 do 30%, a co za tym idzie, redukcja emisji CO2 - gazu odpowiedzialnego za tzw. efekt cieplarniany, zmniejszenie zawartości szkodliwych cząstek NOx w spalinach o 10-39%, zmniejszenie ilości cząstek stałych w spalinach o 51-97%, oraz mniejszy hałas na zewnątrz i wewnątrz pojazdu. - podkreśla Jerzy Walczyński, prezes MZK w Ostrowie Wielkopolskim.
Wpis pochodzi z serwisu komunalny.pl - znajdziecie tam więcej informacji na temat testowanej jednostki.
Fot.: sxc