Timeline wcale nie będzie hitem? Użytkownicy Facebooka nie lubią zmian
Może się okazać, że Timeline nie jest tak świetnym pomysłem, jak ogłosili spece od social media. Badania dowodzą, że użytkownicy Facebooka wolą, aby wszystko zostało po staremu.
19.10.2011 11:43
Może się okazać, że Timeline nie jest tak świetnym pomysłem, jak ogłosili spece od social media. Badania dowodzą, że użytkownicy Facebooka wolą, aby wszystko zostało po staremu.
Wiadomo nie od dziś, że gdyby na Facebooku był przycisk Nie lubię tego, ludzie chętnie by z niego korzystali. I kto wie, może największą aktywność antyfanów można by zauważyć na fanpage'u serwisu podczas przedstawiania nowości.
Z telefonicznej ankiety przeprowadzonej w Stanach Zjednoczonych przez "USA Today" i Gallup wynika, że ponad 50% osób, które są świadome zmian zachodzących w najpopularniejszym serwisie społecznościowym, ocenia je negatywnie.
Aż 26% ankietowanych korzystających z Facebooka codziennie i 35% zaglądających na swoje konta raz w tygodniu jest "bardzo zaniepokojonych" z powodu kwestii prywatności. W takim razie powinny podobać im się ostatnie zmiany ustawień prywatności, a także Timeline, nowy profil, w którym jest jeszcze więcej możliwości personalizacji.
Błąd! Mimo że aż 87% badanych zagląda na Facebooka codziennie, tylko 34% ma świadomość tego, że cokolwiek się zmieniło. 56% "świadomych" jest przeciwko zmianom, tylko 36% podobają się one.
W takiej sytuacji trudno się dziwić, że Zuckerberg odwleka datę oficjalnego przejścia na Timeline. Najpierw miało się to odbyć 29 września, potem 6 października, teraz mówi się o 19 października. Na razie nic się nie zmieniło – może dlatego, że pracownicy Facebooka w Palo Alto śpią.
Jak widać, nie tylko Polacy lubią te piosenki, które znają. Nie znaczy to jednak, że kierownictwo Facebooka powinno się takimi badaniami przejmować. Timeline jest ciekawym, wyprzedzającym konkurencję rozwiązaniem, więc nie ma co już czekać z jego wprowadzeniem dla wszystkich.
Źródło: Mashable