To "biegający" motor. Kawasaki z nowym terenowym pojazdem robotycznym

Kawasaki Heavy Industries zaprezentowało Corleo, futurystyczny pojazd terenowy zasilany wodorem, łączący cechy motocykla i robota. Szerokiej publiczności zostanie pokazany na wystawie Expo 2025 w Osace, która rozpoczyna się lada dzień.

Kawasaki pokazało Corleo, czyli terenowy pojazd robotyczny
Kawasaki pokazało Corleo, czyli terenowy pojazd robotyczny
Źródło zdjęć: © Kawasaki Heavy Industries, Youtube
oprac. AMM

Kawasaki Heavy Industries wprowadza na rynek nową kategorię pojazdów terenowych. Futurystyczny model Corleo, łączy w sobie cechy motocykla i robota, oferując unikalne doświadczenie jazdy. Zasilany wodorem jest odpowiedzią na rosnące potrzeby ekologiczne i technologiczne.

Jak działa Kawasaki Corleo?

  • Corleo to koncepcyjny model robotycznego pojazdu terenowego
  • Corleo to koncepcyjny model robotycznego pojazdu terenowego
  • Corleo to koncepcyjny model robotycznego pojazdu terenowego
  • Corleo to koncepcyjny model robotycznego pojazdu terenowego
  • Corleo to koncepcyjny model robotycznego pojazdu terenowego
  • Corleo to koncepcyjny model robotycznego pojazdu terenowego
[1/6] Corleo to koncepcyjny model robotycznego pojazdu terenowegoŹródło zdjęć: © Kawasaki Heavy Industries, Youtube

Corleo to nie tylko pojazd, ale także przykład nowoczesnej technologii. Wyposażony w cztery robotyczne nogi, porusza się dzięki 150-centymetrowemu silnikowi wodorowemu, który generuje energię elektryczną. "Pojazd ten, zachowując radość z jazdy, nieustannie monitoruje ruchy kierowcy, co pozwala na osiągnięcie poczucia jedności między człowiekiem a maszyną" - opisuje Grupa Kawasaki Heavy Industries na swojej stronie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Dzięki zaawansowanej technologii, Corleo może poruszać się po różnych terenach, takich jak łąki czy obszary skaliste. Jego nogi wyposażone są w gumowe "kopyta", które absorbują nierówności i zapobiegają poślizgom.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Co wyróżnia Corleo na tle innych pojazdów?

Corleo nie posiada tradycyjnej kierownicy. Zamiast tego, kierowca kontroluje pojazd poprzez zmiany wagi ciała. "Podczas wspinaczki po schodach kierowca może utrzymać postawę, która ułatwia obserwację warunków drogowych przed sobą" - dodaje producent.

Wbudowany wyświetlacz HUD dostarcza informacji na temat poziomu wodoru i stabilności ruchu, co przypomina interfejsy znane z gier komputerowych. System nawigacyjny pojazdu jest zaawansowany, oferując wsparcie nawet w nocy poprzez projekcję markerów na drodze.

Kawasaki planuje wprowadzenie Corleo na rynek do 2050 roku, co ma zrewolucjonizować mobilność osobistą. To nie tylko pojazd, ale także sygnał, w jakim kierunku zmierza integracja człowieka i robota w kontekście dekarbonizacji i sztucznej inteligencji.

wiadomościnaukatechnologie

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)