To już pewne - Era GSM zniknie z rynku. Czy następca zaoferuje telewizję?
Po latach sporów Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci Era, trafiła w niemieckie ręce. Nowy właściciel zapowiedział, że zlikwiduje znaną nad Wisłą markę. Poinformował także o planach wprowadzenia nowych usług.
Po latach sporów Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci Era, trafiła w niemieckie ręce. Nowy właściciel zapowiedział, że zlikwiduje znaną nad Wisłą markę. Poinformował także o planach wprowadzenia nowych usług.
Spór wokół PTC został oficjalnie zakończony w piątek. Jedynym właścicielem Ery została niemiecka firma Deutsche Telekom. Miroslav Rakowski, prezes zarządu Polskiej Telefonii Cyfrowej, powiedział "Rzeczpospolitej":
[cytat]Nie ma jeszcze ostatecznej decyzji w sprawie rebrandingu [zmiany marki - przyp. red.], ale mogę powiedzieć, że pytanie, na które trzeba sobie odpowiedzieć nie brzmi "czy?", tylko "kiedy?".[/cytat]
W praktyce oznacza to, że z polskiego rynku zniknie jedna z najsłynniejszych i najbardziej wartościowych marek, która towarzyszy nam od kilkunastu lat. Zdaniem Rakowskiego do likwidacji Ery i wprowadzenia nad Wisłę T-Mobile dojdzie jeszcze w tym roku.
Szansę na przetrwanie ma jedynie należąca również do PTC marka Heyah.
Deutsche Telekom chce poszerzyć pakiet oferowanych w Polsce usług. Myśli o stworzeniu własnej platformy telewizyjnej lub przejęciu jednego z istniejących już graczy (np. Cyfry+). Rozmowy na ten temat zaczną się pod koniec 2011 r. Nowa oferta pojawi się najpewniej w 2012 r.
Partnerstwo telewizji i sieci komórkowych nie jest niczym nowym. W serwisie Media2.pl czytamy:
[cytat]Telewizja "n" rozpoczęła współpracę z grupa TP, Plus planuje współpracę z Cyfrowym Polsatem, z kolei Era mogłaby nawiązać współpracę z Cyfrą+. Ewentualne przejęcie Cyfry+, gdyby była na sprzedaż, mogłoby być korzystnym rozwiązaniem dla obu stron.[/cytat]
W ten sposób Era zyskałaby dostęp do usług telewizyjnych, z kolei abonenci Cyfry+ zaczęliby korzystać z usług telekomunikacyjnych.
Poza zmianą logo klienci zapewne nie odczują przejęcia PTC przez Niemców. Zapewne nie będzie gwałtownych zmian w polityce cenowej czy dotychczasowych usługach. Zmiany będą - moim zdaniem - ewolucyjne i nastawione właśnie na poszerzenie zakresu usług. Czy taka strategia przyciągnie nowych użytkowników?
Źródło: Media2.pl