To już pewne: koniec z prezentami na Facebooku

To już pewne: koniec z prezentami na Facebooku

To już pewne: koniec z prezentami na Facebooku
Joanna Szczepaniak
09.07.2010 14:02

1 sierpnia Facebook zamyka sklep z prezentami. Czujesz się zawiedziony? Przeczytaj jak serwis tłumaczy swoją decyzję...

1 sierpnia Facebook zamyka sklep z prezentami. Czujesz się zawiedziony? Przeczytaj jak serwis tłumaczy swoją decyzję...

Pierwsze pytanie, które nasuwa się w tej sytuacji to "Co stanie się z wysłanymi już prezentami po 1 sierpnia?". Jak obiecuje Facebook gifty będą cały czas widoczne w profilach użytkowników. Co więcej, mimo tych „cięć” nadal będą również działały zewnętrzne aplikacje oferujące podobne funkcje – umożliwiające wysyłanie kartek z życzeniami czy okolicznościowych ikon.

[cytat]Jared Morgenstern, menedżer odpowiadający w Facebooku za gry tak tłumaczy decyzję Facebooka „Zamknięcie sklepu z upominkami może rozczarować wielu ludzi, którzy dali swoim „friend” miliony prezentów, ale podjęliśmy tą decyzję po dokładnym przemyśleniu tego. Teraz musimy skupić nasze wysiłki na rzecz rozwoju innych produktów. Dzięki zamknięciu sklepu z prezentami będziemy mogli bardziej skupić się na poprawie i wzmocnieniu produktów i funkcji, których nasi użytkownicy używają na co dzień, takich jak zdjęcia, wiadomości RSS, skrzynka odbiorcza, gry, komentarze i różne przyciski na ścianie.”[/cytat]

Jared na blogu Facebooka zapewnił, że użytkownicy, którzy korzystali z giftów nie stracą kredytów, za które kupowali prezenty. Po 1 sierpnia, czyli dacie zamknięcia sklepu, zostaną one dodane do głównej puli kredytów wykorzystywanych do opłacania komercyjnych usług w serwisie takich jak gry i różne aplikacje. Morgenstern rozumie, że wielu Facebookowiczów czuje się teraz zawiedzionych, i sam bardzo żałuje tej decyzji pisząc „Zamknięcie sklepu z upominkami to dla mnie osobiście bardzo gorzka chwila”.

Osoby odpowiedzialne za zamknięcie sklepu liczą na wyrozumiałość i obiecują, że zastapią go czymś innym, co zadowoli jeszcze większą grupę użytkowników Facebooka. Skupienie się na tym, co faktycznie odpowiada za swobodny przepływ informacji wszystkich użytkowników Facebooka jest bardzo dobrym, aczkolwiek nieco zaskakującym rozwiązaniem w czasach, gdzie na portale społecznościowe „upycha się” gdzie tylko można wszelkie „nabijarki kasy” w postaci sklepów, testów inteligencji, zabaw logicznych, to nieistotne, grunt, żeby jeden na x internautów skusił się na to i zapłacił.

Mnie osobiście zamknięcie tego sklepu kompletnie nie poruszyło. I to nie dlatego, że nie posiadam do niego żadnej sympatii, wręcz przeciwnie, graficzne gifty mogą być na swój sposób urocze. Niemniej nigdy nie „bawiłam” się w przesyłanie wirtualnych prezentów i szczerze mówiąc kompletnie mnie to nie „jara”. Powiem więcej, zawsze gdy ktoś umieścił na mojej tablicy coś na rodzaj gifta czy czegoś w tym stylu, odczuwałam nie spazmy szczęścia, ale irytację, a do listy tych postów, które wzbudzają we mnie takie „nerwowe” odruchy dołączam wszelkie wpisy o stanie wzrostu rzodkiewki na farmie czy problemach małego „peta”.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)