To klienci spowalniają Blu‑ray
Badania ABI Research wskazują, że za wolną (chociaż i tak szybszą niż DVD) popularyzację "Blu-ray" odpowiadają nie producenci, ale my sami, klienci! Toż to skandal!
Ponad połowa z 1000 osób biorących udział w badaniu odpowiedziała, że nie planuje kupienia odtwarzacza Blu-ray. Kolejne 23 procent stwierdziło, że zapewne kupi, ale dopiero w przyszłym roku.
Badania ABI Research wskazują, że za wolną (chociaż i tak szybszą niż DVD) popularyzację "Blu-ray" odpowiadają nie producenci, ale my sami, klienci! Toż to skandal!
Ponad połowa z 1000 osób biorących udział w badaniu odpowiedziała, że nie planuje kupienia odtwarzacza Blu-ray. Kolejne 23 procent stwierdziło, że zapewne kupi, ale dopiero w przyszłym roku.
Klienci bardzo chętnie wspierali DVD gdy ten format się pojawił bo poprawa jakości w stosunku do VHS była ogromna. DVD nie wymagało też kupna nowego telewizora – mówi Steve Wilson z ABI. Dla porównania połowa respondentów badania oceniła jakość Blu-ray jako znacznie lepszą niż DVD, ale kolejne 40% stwierdziło, że jest tylko trochę lepsza. Większość z nich jest bardzo zadowolona ze swoich aktualnych odtwarzaczy DVD.
Duży wpływ na rozwój Blu-ray ma mieć (nadal) konsola Playstation 3. W przeprowadzanym badaniu nie udało się znaleźć dowodu na tezę, że gracze kupują mniej filmów.