TOP 10 gadżetów szkoły XXI wieku

TOP 10 gadżetów szkoły XXI wieku
02.10.2010 23:30
Classmate PC
Classmate PC
Henryk Tur
Henryk Tur

100 lat temu uczniowie posługiwali się piórami maczanymi w kałamarzach. 30 lat temu pisano w szkołach długopisami. A jak będzie za kolejne 30 czy 100 lat? Jako że z najnowszymi technologiami jesteśmy w Gadżetomanii na bieżąco, postanowiłem pokusić się o zestawienie dziesięciu najciekawszych elementów szkół w bliskiej przyszłości - choć niektóre już są w użyciu.

Classmate PC i inne netbooki dla uczniów** **

398411040657981600

Netbook ten przeznaczony jest dla uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej. Posiada atrakcyjny dla maluchów wygląd, baterię zapewniającą długi czas pracy i oczywiście moduł Wi-Fi. Wyświetlacz 7 cali nie jest może jakiś imponujący, ale wystarczy, aby dzieciaki mogły swobodnie z niego korzystać. Tym bardziej, że waga to 1,5 kg, więc dźwiganie kilku zeszytów i książek można zmienić na noszenie tego lekkiego urządzenia.

Interaktywne tablice

398411040658112672

W szkołach tablice i kredy wypierane będą przez tablice interaktywne, jak na przykład prezentowana na zdjęciu PN-L601B, zwana także Black Board. Można na niej pokazywać prezentacje, pisać specjalnym markerem, a zrzut ekranu wysyłać wprost do podpiętych komputerów - czyli netbooków i laptopów uczniów. Rozmiar pokazywanej tu tablicy to 60-cali.

E-papier

398411040658243744

Całkiem przydatny w użyciu może okazać się e-papier. Na zdjęciu prezentowany jest E-Ink, mający 0,3 mm grubości, a jego wymiary to 250x400mm. Może zastępować takie rzeczy jak zeszyty ćwiczeń, opracowania, a nawet podręczniki. Jeśli zostaną do tego opracowane specjalne "pisaki", nada się idealnie do klasówek.

Ręczny skaner ze słownikiem

398411040658374816

Ręczny skaner ze słownikiem - jak pokazany na zdjęciu powyżej ECTACO/C-Pen 20 - to idealne rozwiązanie do takich rzeczy jak na przykład bezpośrednie przesyłanie informacji do baz danych, tłumaczenie obcojęzycznych artykułów i prac,  a także zapisywanie co ciekawszych rzeczy i wprowadzanie danych.

Tablet do szkoły i na studia

398411040658505888

Alternatywą dla wspomnianych na początku netbooków mogą być tablety. Na przykład 2go NL2 Classmate - pisałem o nim na początku maja. Takie rozwiązanie również odciąża uczniów od dźwigania plecaka pełnego zeszytów i książek.

Projektory multimedialne 3D

398411040658636960

Projektory to niby żadna nowość, ale projektory 3D wciąż spotyka się w nielicznych szkołach. Zastosowania chyba nie muszę wyjaśniać - wszelkie wykłady czy lekcje z pewnością uatrakcyjni obejrzenie materiału w jakości 3D.

Robot-pomocnik

398411040658768032

Roboty już są niemal wszędzie, dlaczego więc nie miałyby trafić i do szkół? Talking Robo to model, o jakim pisaliśmy w styczniu tego roku - tutaj. Pomaga w nauce języków obcych, a miły kształt sprawia, że chętnie będą się z nim bawić młodsi. A bawiąc - uczyć.

Rzeczywistość wirtualna

398411040658899104

Rzeczywistość wirtualna będzie doskonałym rozwiązaniem jeśli chodzi o wszelkiego rodzaju praktyki. Na przykład adepci studiów medycznych mogliby dokonywać operacji na wirtualnych pacjentach, poznawać dzięki takim symulacjom wnętrze ludzkiego ciała, podobnie jak przyszli inżynierowie mogli odbywać wirtualne wycieczki w skomplikowane maszynerie, aby zobaczyć, jak działają w praktyce ich projekty.

Poszerzona rzeczywistość

398411040659030176

A to do czego? Jak i wirtualna - szkolenia, praktyki, a także - w przypadku najmłodszych - zabawa połączona z nauką.

Szkoła interaktywna

398411040659161248

Niech Was nie myli to zdjęcie z gry mmorpg. To bynajmniej nie pomyłka. Szkoły XXI wieku mogą być interaktywne - uczeń będzie logować się do nich tak, jak do tego typu zabawy sieciowej i będzie kierować swym awatarem po korytarzach, odwiedzać sale i ogólnie wykonywać wszystkie inne czynności. Jako że wszyscy uczniowie będą podłączeni kamerkami, nauczycielom łatwo będzie sprawdzić listę obecności.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)