TOP 10 gadżetów szkoły XXI wieku

Strona głównaTOP 10 gadżetów szkoły XXI wieku
02.10.2010 23:30
Classmate PC
Classmate PC
Henryk Tur
Henryk Tur

100 lat temu uczniowie posługiwali się piórami maczanymi w kałamarzach. 30 lat temu pisano w szkołach długopisami. A jak będzie za kolejne 30 czy 100 lat? Jako że z najnowszymi technologiami jesteśmy w Gadżetomanii na bieżąco, postanowiłem pokusić się o zestawienie dziesięciu najciekawszych elementów szkół w bliskiej przyszłości - choć niektóre już są w użyciu.

bEUeoDSd

Classmate PC i inne netbooki dla uczniów** **

381058752041926378
Źródło zdjęć: © [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2010/10/ClassmatePC.jpg)

Netbook ten przeznaczony jest dla uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej. Posiada atrakcyjny dla maluchów wygląd, baterię zapewniającą długi czas pracy i oczywiście moduł Wi-Fi. Wyświetlacz 7 cali nie jest może jakiś imponujący, ale wystarczy, aby dzieciaki mogły swobodnie z niego korzystać. Tym bardziej, że waga to 1,5 kg, więc dźwiganie kilku zeszytów i książek można zmienić na noszenie tego lekkiego urządzenia.[h2]Interaktywne tablice

381058752041991914
Źródło zdjęć: © [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2010/10/PNL601B.jpg)

W szkołach tablice i kredy wypierane będą przez tablice interaktywne, jak na przykład prezentowana na zdjęciu PN-L601B, zwana także Black Board. Można na niej pokazywać prezentacje, pisać specjalnym markerem, a zrzut ekranu wysyłać wprost do podpiętych komputerów - czyli netbooków i laptopów uczniów. Rozmiar pokazywanej tu tablicy to 60-cali.[h2]E-papier

381058752042057450
Źródło zdjęć: © [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2010/10/EInk.jpg)

Całkiem przydatny w użyciu może okazać się e-papier. Na zdjęciu prezentowany jest E-Ink, mający 0,3 mm grubości, a jego wymiary to 250x400mm. Może zastępować takie rzeczy jak zeszyty ćwiczeń, opracowania, a nawet podręczniki. Jeśli zostaną do tego opracowane specjalne "pisaki", nada się idealnie do klasówek.[h2]Ręczny skaner ze słownikiem

381058752042122986
Źródło zdjęć: © [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2010/10/ECTACOCPen20.jpg)

Ręczny skaner ze słownikiem - jak pokazany na zdjęciu powyżej ECTACO/C-Pen 20 - to idealne rozwiązanie do takich rzeczy jak na przykład bezpośrednie przesyłanie informacji do baz danych, tłumaczenie obcojęzycznych artykułów i prac,  a także zapisywanie co ciekawszych rzeczy i wprowadzanie danych.[h2]Tablet do szkoły i na studia

381058752042188522
Źródło zdjęć: © [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2010/10/2goNL2Classmate.jpg)

Alternatywą dla wspomnianych na początku netbooków mogą być tablety. Na przykład 2go NL2 Classmate - pisałem o nim na początku <a href="http://gadzetomania.pl/23977,2go-nl2-classmate-tablet-do-szkoly-i-na-studia">maja</a>. Takie rozwiązanie również odciąża uczniów od dźwigania plecaka pełnego zeszytów i książek.[h2]Projektory multimedialne 3D

381058752042254058
Źródło zdjęć: © [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2010/10/Epson.jpg)

Projektory to niby żadna nowość, ale projektory 3D wciąż spotyka się w nielicznych szkołach. Zastosowania chyba nie muszę wyjaśniać - wszelkie wykłady czy lekcje z pewnością uatrakcyjni obejrzenie materiału w jakości 3D.[h2]Robot-pomocnik

381058752042319594
Źródło zdjęć: © [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2010/10/TalkingRobo.jpg)

Roboty już są niemal wszędzie, dlaczego więc nie miałyby trafić i do szkół? Talking Robo to model, o jakim pisaliśmy w styczniu tego roku -<a href="http://gadzetomania.pl/27517,z-talkingrobo-nauka-jezykow-obcych-bedzie-latwiejsza-i-efektywniejsza"> tutaj</a>. Pomaga w nauce języków obcych, a miły kształt sprawia, że chętnie będą się z nim bawić młodsi. A bawiąc - uczyć.[h2]Rzeczywistość wirtualna

381058752042385130
Źródło zdjęć: © [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2010/10/Rzeczywistoścwirtualna.jpg)

Rzeczywistość wirtualna będzie doskonałym rozwiązaniem jeśli chodzi o wszelkiego rodzaju praktyki. Na przykład adepci studiów medycznych mogliby dokonywać operacji na wirtualnych pacjentach, poznawać dzięki takim symulacjom wnętrze ludzkiego ciała, podobnie jak przyszli inżynierowie mogli odbywać wirtualne wycieczki w skomplikowane maszynerie, aby zobaczyć, jak działają w praktyce ich projekty.[h2]Poszerzona rzeczywistość

381058752042450666
Źródło zdjęć: © [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2010/10/Augmentedreality.png)

A to do czego? Jak i wirtualna - szkolenia, praktyki, a także - w przypadku najmłodszych - zabawa połączona z nauką. [h2]Szkoła interaktywna

381058752042516202
Źródło zdjęć: © [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2010/10/School.jpg)

Niech Was nie myli to zdjęcie z gry mmorpg. To bynajmniej nie pomyłka. Szkoły XXI wieku mogą być interaktywne - uczeń będzie logować się do nich tak, jak do tego typu zabawy sieciowej i będzie kierować swym awatarem po korytarzach, odwiedzać sale i ogólnie wykonywać wszystkie inne czynności. Jako że wszyscy uczniowie będą podłączeni kamerkami, nauczycielom łatwo będzie sprawdzić listę obecności.

Udostępnij:
bEUeoDSp
Komentarze (0)
bEUeoDTb