TOP: reklamy PlayStation 3 na przestrzeni lat
SONY ostatnio pozytywnie wszystkich zadziwia. Wystarczy wspomnieć debatę z Poznań Game Arena, gdzie przedstawiciel Sony Computer Entertainment Europe powiedział, że kryzys pomógł japońskiemu gigantowi. W jaki sposób? Ich zdaniem ludzie w kryzysie chętniej zostają w domu i tym samym sięgają częściej po gry wideo.
Nie byłoby jednak tego sukcesu gdyby nie odpowiednie kampanie reklamowe. Prezentowaliśmy Wam już obrazkowe reklamy SONY. Pora przyjrzeć się spotom wideo. Porównujemy filmy z lat 2006-2009.
SONY ostatnio pozytywnie wszystkich zadziwia. Wystarczy wspomnieć debatę z Poznań Game Arena, gdzie przedstawiciel Sony Computer Entertainment Europe powiedział, że kryzys pomógł japońskiemu gigantowi. W jaki sposób? Ich zdaniem ludzie w kryzysie chętniej zostają w domu i tym samym sięgają częściej po gry wideo.
Nie byłoby jednak tego sukcesu gdyby nie odpowiednie kampanie reklamowe. Prezentowaliśmy Wam już obrazkowe reklamy SONY. Pora przyjrzeć się spotom wideo. Porównujemy filmy z lat 2006-2009.
- 2006: Kampania PLAY B3YOND
Kampania PLAY B3YOND była pierwszą dużą inicjatywą, która miała na celu rozreklamowanie PlayStation 3. Niestety, okazało się, że sporej grupie osób lalka przypominająca dziecko nie przypadła do gustu, przez co japoński gigant stracił potencjalnych nabywców. Powiedzcie sami: czy kupilibyście dziecku konsolę, po obejrzeniu tego typu reklam?
- 2007: Kampania Universe of Entertainment
Filmy z tej kampanii do dziś uważane są za jedne z najciekawszych jakie SONY zrobiło w ciągu ostatnich lat. Są proste, czytelne i pokazują ogrom możliwości skrywany w czarnym, plastikowym pudełku z napisem PlayStation 3. Szkoda tylko, że SONY niezbyt chętnie je pokazywało, jakby obawiając się czegoś po pierwszej serii reklam. Ja jednak uważam, że są naprawdę dobre i powinno się je pokazywać także dziś!
- 2008: Kampania Entertainment Unleashed
Zapewne większość z Was nie widziała jeszcze tych reklam w TV, gdyż podobnie jak w przypadku kampanii z roku 2007 SONY niezbyt chętnie je pokazywało. Może ma to związek z krytyką, jakiej się one doczekały. Nie można bowiem stwierdzić, że wszystko jest tutaj łatwe do rozszyfrowania. Zakodowana wiadomość siedzi bardzo płytko i trzeba by przyjrzeć się każdej reklamie po kilka razy, aby zrozumieć jej właściwy sens.
- 2009: Kampania It Only Does Everything
Rok 2009 wiąże się nierozerwalnie z rozpoczęciem sprzedaży PlayStation 3 SLIM. Czy zespołowi marketingowemu SONY w końcu uda się wyprodukować reklamę, która sprawi, że o PS3 będzie się dużo mówić? Obejrzyjcie i sami oceńcie. Czekamy na Wasze komentarze!
Źródło: na pdst.kokugamer