TOP10 reklam wirusowych minionego tygodnia

Reklama wirusowa to dość specyficzna forma promocji. Dobre wykonanie + siła plotki = miliony odsłon bez wnoszenia wielkich wkładów finansowych. Teoria jest prosta, w praktyce jak zwykle nie wszyscy osiągają sukcesy. A jak te sukcesy mierzyć?

TOP10 reklam wirusowych minionego tygodnia 1Photo: Dmitry Bairachnyi
Karol Spieglanin

Reklama wirusowa to dość specyficzna forma promocji. Dobre wykonanie + siła plotki = miliony odsłon bez wnoszenia wielkich wkładów finansowych. Teoria jest prosta, w praktyce jak zwykle nie wszyscy osiągają sukcesy. A jak te sukcesy mierzyć?

Amerykańska agencja Visible Measures podjęła się tego zadania. Monitoruje na bieżąco 200mln filmów w ponad 150 serwisach typu YouTube czy Vimeo. Na tej podstawie stworzyła własny wskaźnik TrueReach określający rzeczywistą liczbę oglądnięć.

Poniżej lista 10 filmików bijących rekordy popularności w minionym tygodniu:

  1. Mój faworyt :)

Firma: Fortnight Lingerie

Kampania: Super Sexy CPR

Agencja: Red Urban

Odsłon w ostatnim tygodniu: 441 593

Firma: Microsoft

Kampania: Xbox Project Natal

Agencja: World Famous

Odsłon w ostatnim tygodniu: 471 311

2009 Xbox Project Natal Announcement

Firma: Old Spice

Kampania: The Man Your Man Could Smell Like

Agencja: Wieden & Kennedy

Odsłon w ostatnim tygodniu: 471 835

Old Spice | The Man Your Man Could Smell Like

Firma: Old Spice

Kampania: Odor Blocker

Agencja: Wieden & Kennedy

Odsłon w ostatnim tygodniu: 579 858

Firma: YouTube

Kampania: YouTube Turns 5

Agencja: brak danych

Odsłon w ostatnim tygodniu: 599 434

YouTube Turns Five!

Firma: Gillette

Kampania: Uncut

Agencja: Greenlight Media & Marketing

Odsłon w ostatnim tygodniu: 903 844

Gillette Uncut series trailer

Firma: Pepsi

Kampania: Oh Africa

Agencja: brak danych

Odsłon w ostatnim tygodniu: 1 017 039

PEPSI MAX'S 2010 FOOTBALL ADVERT FT AKON'S 'OH AFRICA' (FEATURE LENGTH)

Firma: Evian

Kampania: Live Young

Agencja: BETC Euro RSCG

Odsłon w ostatnim tygodniu: 1 040 002

Firma: Toyota

Kampania: The Sienna Family

Agencja: Saatchi & Saatchi

Odsłon w ostatnim tygodniu: 1 633 628

Firma: Nike

Kampania: Write the Future

Agencja: Wieden & Kennedy

Odsłon w ostatnim tygodniu: 7 823 459

PS. Co ciekawe, ani Nike ani Pepsi nie są oficjalnymi sponsorami nadchodzących mistrzostw świata w piłce nożnej. Nie mniej bardzo sprytnie się pod nie podczepiają.

Źródło artykułu: WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Neandertalczycy nie "zniknęli". Zostali wchłonięci
Neandertalczycy nie "zniknęli". Zostali wchłonięci
Gigantyczna porażka rosyjskiej propagandy. Nikt w to nie gra
Gigantyczna porażka rosyjskiej propagandy. Nikt w to nie gra
Mapy Google z nową funkcją. Sprawdź wskaźniki
Mapy Google z nową funkcją. Sprawdź wskaźniki
Jeżowce z układem nerwowym przypominającym mózg
Jeżowce z układem nerwowym przypominającym mózg
Rzymski obóz wojskowy wysoko w Alpach. Niezwykłe odkrycie pełne artefaktów
Rzymski obóz wojskowy wysoko w Alpach. Niezwykłe odkrycie pełne artefaktów
Zaktualizuj Windows 10. Łatka rozwiązuje ważny problem
Zaktualizuj Windows 10. Łatka rozwiązuje ważny problem
Naukowcy ostrzegają. Jeziora w Amazonii parują w wysokich temperaturach
Naukowcy ostrzegają. Jeziora w Amazonii parują w wysokich temperaturach
Zajmuje 15 proc. całego globu. Co skrywa wnętrze Księżyca?
Zajmuje 15 proc. całego globu. Co skrywa wnętrze Księżyca?
Kupił chińską kartę graficzną. Dostał podrobiony sprzęt
Kupił chińską kartę graficzną. Dostał podrobiony sprzęt
Była ukryta po ziemią. Odnaleziono starożytną stolicę sprzed 2700 lat
Była ukryta po ziemią. Odnaleziono starożytną stolicę sprzed 2700 lat
Norma 36,6 st. C już nieaktualna. Temperatura zdrowego człowieka jest inna
Norma 36,6 st. C już nieaktualna. Temperatura zdrowego człowieka jest inna
Wyjątki przy zastrzeganiu numeru PESEL. Co warto wiedzieć?
Wyjątki przy zastrzeganiu numeru PESEL. Co warto wiedzieć?
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀