TOP10 reklam wirusowych minionego tygodnia

Reklama wirusowa to dość specyficzna forma promocji. Dobre wykonanie + siła plotki = miliony odsłon bez wnoszenia wielkich wkładów finansowych. Teoria jest prosta, w praktyce jak zwykle nie wszyscy osiągają sukcesy. A jak te sukcesy mierzyć?

TOP10 reklam wirusowych minionego tygodnia 1Photo: Dmitry Bairachnyi
Karol Spieglanin

Reklama wirusowa to dość specyficzna forma promocji. Dobre wykonanie + siła plotki = miliony odsłon bez wnoszenia wielkich wkładów finansowych. Teoria jest prosta, w praktyce jak zwykle nie wszyscy osiągają sukcesy. A jak te sukcesy mierzyć?

Amerykańska agencja Visible Measures podjęła się tego zadania. Monitoruje na bieżąco 200mln filmów w ponad 150 serwisach typu YouTube czy Vimeo. Na tej podstawie stworzyła własny wskaźnik TrueReach określający rzeczywistą liczbę oglądnięć.

Poniżej lista 10 filmików bijących rekordy popularności w minionym tygodniu:

  1. Mój faworyt :)

Firma: Fortnight Lingerie

Kampania: Super Sexy CPR

Agencja: Red Urban

Odsłon w ostatnim tygodniu: 441 593

Firma: Microsoft

Kampania: Xbox Project Natal

Agencja: World Famous

Odsłon w ostatnim tygodniu: 471 311

2009 Xbox Project Natal Announcement

Firma: Old Spice

Kampania: The Man Your Man Could Smell Like

Agencja: Wieden & Kennedy

Odsłon w ostatnim tygodniu: 471 835

Old Spice | The Man Your Man Could Smell Like

Firma: Old Spice

Kampania: Odor Blocker

Agencja: Wieden & Kennedy

Odsłon w ostatnim tygodniu: 579 858

Firma: YouTube

Kampania: YouTube Turns 5

Agencja: brak danych

Odsłon w ostatnim tygodniu: 599 434

YouTube Turns Five!

Firma: Gillette

Kampania: Uncut

Agencja: Greenlight Media & Marketing

Odsłon w ostatnim tygodniu: 903 844

Gillette Uncut series trailer

Firma: Pepsi

Kampania: Oh Africa

Agencja: brak danych

Odsłon w ostatnim tygodniu: 1 017 039

PEPSI MAX'S 2010 FOOTBALL ADVERT FT AKON'S 'OH AFRICA' (FEATURE LENGTH)

Firma: Evian

Kampania: Live Young

Agencja: BETC Euro RSCG

Odsłon w ostatnim tygodniu: 1 040 002

Firma: Toyota

Kampania: The Sienna Family

Agencja: Saatchi & Saatchi

Odsłon w ostatnim tygodniu: 1 633 628

Firma: Nike

Kampania: Write the Future

Agencja: Wieden & Kennedy

Odsłon w ostatnim tygodniu: 7 823 459

PS. Co ciekawe, ani Nike ani Pepsi nie są oficjalnymi sponsorami nadchodzących mistrzostw świata w piłce nożnej. Nie mniej bardzo sprytnie się pod nie podczepiają.

Źródło artykułu: WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
To skarb ukryty w śmieciach. W USA wyceniono go na ok. 97 mld dol.
To skarb ukryty w śmieciach. W USA wyceniono go na ok. 97 mld dol.
50 lat sadzenia drzew zmieniło klimat kraju. I to dosłownie
50 lat sadzenia drzew zmieniło klimat kraju. I to dosłownie
Zaktualizuj Androida Auto. Jest nowe wydanie
Zaktualizuj Androida Auto. Jest nowe wydanie
Jest coraz mniejsza. Cofają się niebezpieczne zmiany
Jest coraz mniejsza. Cofają się niebezpieczne zmiany
Biofobia narasta. Coraz więcej osób odczuwa lęk i niechęć wobec przyrody
Biofobia narasta. Coraz więcej osób odczuwa lęk i niechęć wobec przyrody
Bezzałogowy "PassAt" Polaków wyruszył w rejs. Ma pokonać Atlantyk
Bezzałogowy "PassAt" Polaków wyruszył w rejs. Ma pokonać Atlantyk
Myślała, że to śmieci. To, co odkryła, ją zdziwiło
Myślała, że to śmieci. To, co odkryła, ją zdziwiło
Nowość w mObywatelu. Skorzystają kolejni użytkownicy
Nowość w mObywatelu. Skorzystają kolejni użytkownicy
Antarktyda: Lodowiec Thwaites w krytycznej fazie destabilizacji
Antarktyda: Lodowiec Thwaites w krytycznej fazie destabilizacji
CERT Orange Polska ostrzega przed nowym oszustwem
CERT Orange Polska ostrzega przed nowym oszustwem
Mroczna przeszłóść. Opuszczone pociągi na Syberii
Mroczna przeszłóść. Opuszczone pociągi na Syberii
Znalazł ten skarb nielegalnie. Uciekł od odpowiedzialności
Znalazł ten skarb nielegalnie. Uciekł od odpowiedzialności
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥