Transparentny T‑OLED LG już w Polsce. Sprawdziłam, czy faktycznie robi tak piorunujące wrażenie
16.10.2019 14:19, aktual.: 15.01.2022 16:43
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Transparentny ekran OLED z linii LG Digital Signage dla firm to ostatnia nowość od LG. Przezroczysty, ultracienki, naszpikowany technologią. Ma być ważnym krokiem w rozwoju wyświetlaczy przyszłości i podbić rynek retail. Czy jest to sprzęt dla każdego?
Idąc na prezentację "przezroczystego telewizora" można mieć wiele wyobrażeń na temat tego, co się zaraz zobaczy. Czy jest w 100 proc. przezroczysty, czy można na nim oglądać filmy, czy pasowałby do mojego salonu? A może lepiej wyglądałby w sypialni?
Po przybyciu na miejsce dowiaduje się, że nie jest to do końca telewizor, tylko bardziej monitor. Aha, ale czy mogę oglądać na nim filmy? Uff, w tym przypadku odpowiedź jest pozytywna - tak, mogę. Tylko taka przyjemność kosztuje aż 111 tys. złotych - jest to jego sugerowana cena sprzętu LG.
Przeźroczysty ekran. Oto czym się wyróżnia
T-OLED przedstawiany jest jako produkt przeznaczony do sklepów. Wyróżnia wysoka rozdzielczość i duży kontrast, 38 proc. przezroczystość, a także to, że w odróżnieniu od innych modeli w panelu przezroczystym kolorem jest czarny, a nie biały.
Faktycznie, jakość obrazu jest naprawdę imponująca, ale zanim zacznie się na nią zwracać uwagę, trzeba przestać się dziwić. A czym? Przezroczystością monitora. To ona jest tu główną innowacją, którą zapewnia ekran T-OLED.
Przezroczystość ekranu sprawia, że początkowo nie wiadomo, na co patrzeć. Skupiać wzrok na tym, co dzieje się na wyświetlaczu, czy raczej na tym, co dzieje się za nim? Potrzeba chwili, aby zrozumieć, o co w tym wszystkim chodzi.
Gdy opanowałam już tę sztukę, przyznałam, że T-OLED LG robi wrażenie. Wyróżnia się na tle innych rozwiązań. Można go nawet porównać do diamentu pośród innych kamieni szlachetnych. Czy chciałabym go mieć w swoim posiadaniu? Zdecydowanie tak.
- Jest to na pewno nowatorskie rozwiązanie, w tej chwili dostępne tylko i wyłącznie w ofercie LG, jako producenta rozwiązań Digital Signage. Monitor pojawił się w naszej ofercie w tym roku, był prezentowany na ISE, a w tej chwili trafił do masowej produkcji - powiedział w rozmowie z WP Tech Robert Buława, ID Sales Director.
Czy T-OLED LG jest dla każdego?
Transparentny T-OLED jest bardziej przeznaczony dla biznesu. Dlaczego? Dlatego, że nie jest to typowy telewizor, a bardziej monitor. Można wyświetlać na nim tak naprawdę wszystko, ale trudno wyobrazić sobie oglądanie filmów w pełnym skupieniu, kiedy widać wszystko, co się za ekranem znajduje.
- Są trzy obszary rynku, które powinny być zainteresowane tym produktem - dodaje Buława. - Po pierwsze retail, czyli wszystkie witryny sklepowe, sklepy, miejsca, gdzie ludzie się spotykają, restauracje itd. Drugi rynek to korporacje. Wszelkiego rodzaju recepcje, showroom'y, miejsca spotkań itd. Trzecie miejsce, też bardzo ciekawe moim zdaniem to tzw. public - dworce, lotnisko, tylko takie bardziej luksusowe miejsca np. strefy vipowskie dla klientów biznes, klientów pierwszej klasy.
Czy cena T-OLED powala?
Sugerowana cena T-OLED to 111 tys. złotych. Jest wysoka, co również stanowi pewne ograniczenie dla potencjalnych nabywców. Firma zapewnia jednak, że istnieje wiele możliwości finansowania dla klientów zainteresowanych zakupem np. opcja leasingu. Istotne jest to, że wraz ze wzrostem wolumenu sprzedaży cena najprawdopodobniej będzie spadać.
- Zapotrzebowanie w Europie na ten produkt jest bardzo duże. W Polsce pracujemy już nad kilkoma bardzo ciekawymi innowacyjnymi projektami, ale będziemy się nimi chwalić dopiero na początku stycznia - podkreślił ID Sales Director LG.
Specyfikacja T-OLED
T-OLED waży niewiele, niecałe 14 kg. Został zaprojektowany tak, aby nie sprawiać problemów przy jego montażu. Można go nabyć w dwóch wersjach: Open Frame oraz Standalone. "Wersja Open Frame wygląda jak 55-calowa tafla szkła i może być instalowana pojedynczo lub jako ściana wielomonitorowa 2 x N.
Elementy sterujące mogą być ukryte w odległości nawet 1,6 m od wyświetlacza. Wersja Standalone to pojedynczy panel z elementami sterującymi, wbudowanymi w podstawę. Więcej informacji na temat specyfikacji T-OLED od LG poniżej:
- Przekątna ekranu - 55\
- Technologia wykonania panelu - OLED
- Proporcja obrazu - 16:9
- Rozdzielczość natywna - 1,920 x 1,080 (FHD)
- Jasność - 400/150 cd/m²
- Transparentność - 38% (panel)
- Kąt widzenia - 178 x 178
- Czas reakcji matrycy - 1 milisekunda
- Żywotność - 30,000 godzin
- Czas pracy - 18 godzin / 7 dni w tygodniu (tylko dla ruchomych treści video)
- Położenie - Poziome / Pionowe