Twitter przegrywa z Facebookiem
Pomimo tego, że Twitter i Facebook to dwie różne witryny (platforma mikroblogowa i serwis społecznościowy), rynkowi analitycy często je porównują. W ostatnim badaniu amerykańskiej części Internetu, które przeprowadziła firma Hitwise, okazało się, że ten pierwszy serwis nie ma żadnych szans w bezpośrednim starciu z drugim.
30.10.2009 10:22
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Pomimo tego, że Twitter i Facebook to dwie różne witryny (platforma mikroblogowa i serwis społecznościowy), rynkowi analitycy często je porównują. W ostatnim badaniu amerykańskiej części Internetu, które przeprowadziła firma Hitwise, okazało się, że ten pierwszy serwis nie ma żadnych szans w bezpośrednim starciu z drugim.
Wyniki opisywanego badania pokazały, że liczba użytkowników Twittera nie rośnie (wręcz spada!), zaś Facebook odnotowuje ciągłe, bardzo duże wzrosty. Jeżeli chodzi o udziały procentowe, to Facebook notuje aż 6,10% wszystkich odwiedzin stron w Stanach Zjednoczonych, zaś Twitter jedyne 0,14%.
Wykres umieszczony powyżej świetnie pokazuje przepaść, jaka dzieli obie strony pod względem oglądalności. Na poniższym obrazku pokazano zaś spadki notowane przez Twitter w ostatnim czasie:
Oczywiście przytoczone badanie nie zmienia faktu, że zarówno Twitter, jak i Facebook to bardzo "gorące" serwisy i ludzie na całym świecie będą dalej obserwować ich rozwój (i w nim uczestniczyć).
Źródło: ReadWriteWeb