UOKiK zajmie się denerwującymi reklamami w Sieci

UOKiK zajmie się denerwującymi reklamami w Sieci

UOKiK zajmie się denerwującymi reklamami w Sieci
Grzesiek Powalski
11.08.2009 09:30

Może w końcu znikną z Sieci denerwujące reklamy.

Może w końcu znikną z Sieci denerwujące reklamy.

Zapewne każdy z was zetknął się kiedyś z reklamą, której nie mógł wyłączyć. Musiał uganiać się za krzyżykiem, który się poruszał lub w ogóle nie mógł takowego znaleźć. Reklamy te pójdą pod lupę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Zgodnie z art. 16, ust. 1, pkt 5 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, powyżej opisane sposoby reklamowania się mogą zostać uznane nie tylko, za uciążliwe, ale także za naruszające sferę prywatności użytkownika serwisu.

Co więcej, odpowiedzialność za taką reklamę ponosi nie tylko przedsiębiorca zamawiający ją, ale również agencja reklamowa, która reklamę przygotowała.

Jeżeli UOKiK zakwalifikuje taką reklamę jako naruszającą zbiorowe interesy konsumentów, może nałożyć na przedsiębiorcę karę w wysokości do 10% obrotów za rok ubiegły.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)