Uprising 44 - wywiad z Piotrem Wasiakiem

Uprising 44 - wywiad z Piotrem Wasiakiem

Uprising 44 - wywiad z Piotrem Wasiakiem
Mateusz Gajewski
14.07.2011 13:26

Po raz kolejny o Polsce zrobiło się głośno na arenie międzynarodowej. Wszystkiemu winna (o ile w ogóle można tak powiedzieć) gra Uprising 44. To produkcja opowiadająca o realiach Powstania Warszawskiego, za którą odpowiada studio DMD Enterprise. Nowa gra ma się pojawić na rynku w 2012 roku i zostanie wydana na PC i Xboxa 360. Postanowiliśmy zaczerpnąć informacji u źródła i zadaliśmy kilka pytań Piotrowi Wasiakowi ze studia tworzącego grę.

Po raz kolejny o Polsce zrobiło się głośno na arenie międzynarodowej. Wszystkiemu winna (o ile w ogóle można tak powiedzieć) gra Uprising 44. To produkcja opowiadająca o realiach Powstania Warszawskiego, za którą odpowiada studio DMD Enterprise. Nowa gra ma się pojawić na rynku w 2012 roku i zostanie wydana na PC i Xboxa 360. Postanowiliśmy zaczerpnąć informacji u źródła i zadaliśmy kilka pytań Piotrowi Wasiakowi ze studia tworzącego grę.

Wasze studio dopiero raczkuje w temacie produkcji tego typu, czy nie obawiacie się, że zostaniecie zgnieceni przez wielkich graczy tego rynku? Innymi słowy czy DMD Enterprise ma szansę wybić się ze swoim produktem z tłumu?

Piotr Wasiak, DMD Enterprise
Piotr Wasiak, DMD Enterprise

[cytat]Nie nazwa tworzy firmę, ale ludzie. Ponad piętnaście osób, w trzech biurach w Polsce pracuje nad Uprisingiem. Są to ludzie którzy pracowali wcześniej przy grach... Nie wzięliśmy się za robienie gry bezmyślnie. Sprawdziliśmy rynek, przygotowaliśmy się do tematu. Stoją za nami finanse Aniołów biznesu. Nie urwaliśmy się z choinki, to chcę powiedzieć. Poza tym, jakoś nie widzę tłumu podobnych gier, chyba, że o czymś nie wiemy. :)[/cytat]

Wspominacie, że w grze pojawią się odnośniki do topografii i kultury Warszawy tamtego okresu. Czy wiąże się to również z misjami, które będą odzwierciedlały faktyczne wydarzenia Powstania?

[cytat]Tak. Zdarzenia opisane w grze oparliśmy na faktach z Powstania. Nie przedstawiamy jednak chronologicznie wydarzeń; inspirujemy się Powstaniem, ale opowiadamy swoją historię, która mogła mieć wtedy miejsce... Koncentrujemy się na uniwersalnych pojęciach jak walka o wolność i honor. Nie rozliczamy się ze zdarzeniami, nie osądzamy. To gra komputerowa, a nie multimedialny podręcznik historii.[/cytat]

Tytuł ten pojawi się również na platformach mobilnych. Oczywiście bez uproszczeń względem wersji PC/Xbox 360 się nie obejdzie, ale czy możemy liczyć na taki sam przebieg misji i ich identyczną ilość?

[cytat]Zgadza się. Uprising 44 pojawi się na smartphonach, ale będą to tzw. "produkty towarzyszące". To znaczy, na przykład gra oparta na tematyce gry, ale nie będąca dokładnym przeniesieniem Uprising 44 na telefon. Sam przyznasz, że rozbudowana strategia taktyczna nie nadaje się do dokładnego przeniesienia na małe urządzenie. Na iPhone będziesz mógł na przykład poobserwować Warszawę z lotu ptaka. Więcej nie zdradzę...[/cytat]

Bohaterem gry będzie młody człowiek, który został wciągnięty w wir wojenny. Czy przewidujecie może wprowadzenie w grze dylematów moralnych, jakie będzie musiał podejmować?

[cytat]Będą dylematy. Wiele nie mogę zdradzić, bo zepsułbym niespodziankę z gry. Niemniej - ważne decyzje trzeba będzie podjąć.[/cytat]

Obraz
© [źródło](http://grrr.pl/images/2011/07/uprising44.jpg)

Sam proces tworzenia gry - jak wiemy - jest dość czasochłonny. Czy w tym samym momencie powstają jednocześnie wersje PC i Xbox 360, czy może najpierw tworzycie jedną z nich, a druga będzie jedynie portem?

[cytat]Tak. wszystkie wersje powstają w tym samym momencie. Mogą być pewne przesunięcia w premierze tytułów na PC i konsolę, ale będą one raczej spowodowane procesami niezależnymi od nas. Jednym z takich procesów jest certyfikacja gry dla konsoli. To robi Microsoft i nie bardzo mamy wpływ na czas w jakim to się stanie. Kod jednakże powstaje równolegle.[/cytat]

Czy w grze wcielimy się jedynie w role Polaków, czy może też dacie nam poczuć smak gorzkiej porażki ze strony niemieckiej?

[cytat]Nie będzie możliwości grania Niemcami. Sam przyznasz, że temat, przynajmniej w Polsce jest dosyć trudny. Danie graczowi do ręki "grywalnych" Niemców i pozwolenie graczowi na strzelanie do Powstańców, jest, sam przyznasz, ryzykowne. Zresztą - to byłaby zupełnie inna gra. Robiąc grę o Powstańcach, pokazujemy walkę przy małych zasobach osobowych i sprzętowych z przeważającym liczebnie i pod względem wyposażenia przeciwnikiem. Co mielibyśmy pokazać, gdybyśmy chcieli przygotować kampanię "oczami Nazistów"?[/cytat]

Czy tworzenie gry typu RTS na platformę Xbox 360 nie wiąże się z wyrzeczeniami ze względu na techniczną stronę konsoli - mam na myśli pad służący do sterowania?

[cytat]Na Xboxa powstają strategie. Nie jest ich wiele, ale powstają. Choćby wspomnę o Halo Wars. Tą grą się świetnie steruje padem. My od samego początku myślimy o sterowaniu padem. Nie robimy gry "pod klawiaturę" i potem na siłę kombinujemy, jak zrobić sterowanie na konsoli. Myślę, że nawet na pececie, w tę grę będzie się fajnie grało za pomocą kontrolera.[/cytat]

Dziękuję serdecznie za rozmowę i do kolejnego razu ;)

Przyznacie sami, że zapowiada się bardzo ciekawie. Ja już teraz kibicuję temu projektowi (i zaklepuję sobie kopię gry!), Was namawiam do tego samego. Nowe informacje na temat Uprising 44 będą się pojawiały na naszym blogu, a Wy możecie także śledzić stronę na portalu Facebook poświęconą grze. Także tam znajdziecie wiele ciekawych informacji.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)