Uwaga na fałszywe opinie internautów podczas zakupów w sieci

Jeśli kupujecie sprzęt elektroniczny w sieci, pewnie często sprawdzacie opinie o firmie lub produkcie. Oceny innych użytkowników Internetu mają dla nas równie istotne znaczenie, jak testy branżowych magazynów. Jednak i tutaj trzeba uważać, aby nie zostać oszukanym. Agencje PR wynajmują bowiem buzz marketerów, aby ci publikowali na forach internetowych przychylne opinie o produkcie jednej firmy i wystawiali negatywne cenzurki produktom konkurencji.

Uwaga na fałszywe opinie internautów podczas zakupów w sieci
Grzesiek Powalski

Jeśli kupujecie sprzęt elektroniczny w sieci, pewnie często sprawdzacie opinie o firmie lub produkcie. Oceny innych użytkowników Internetu mają dla nas równie istotne znaczenie, jak testy branżowych magazynów. Jednak i tutaj trzeba uważać, aby nie zostać oszukanym. Agencje PR wynajmują bowiem buzz marketerów, aby ci publikowali na forach internetowych przychylne opinie o produkcie jednej firmy i wystawiali negatywne cenzurki produktom konkurencji.

Buzz marketerzy zakładają zwykle kilkanaście kont i zdarza im się czasem dyskutować samemu ze sobą, choć łatwo to akurat sprawdzić sprawdzając adres IP. Niekiedy producenci nawet nie posuwają się do tak zakamuflowanych metod. Czasem otwarcie płacą za przychylne recenzje. Do takich praktyk przyznała się między innymi spółka Belkin. Nie była to jednak ponoć oficjalna polityka firmy, a samowola jednego z pracowników.

Choć Internet kusi łatwością dostępu i prostotą, czasem lepiej będzie dla nas, jeśli spróbujemy odnieść się także do innych źródeł niż Internet. Unikniemy w ten sposób sporego rozczarowania.

Źródło: IDG.plChip.pl

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.