Użytkownicy Gmaila częściej niż inni... otwierają e-maile

Użytkownicy Gmaila częściej niż inni... otwierają e‑maile

źródło: elstin.com
źródło: elstin.com
Mateusz
09.09.2009 13:20

Serwis eMarketer opublikował zestaw statystyk przygotowanych przez MailChimp, z których można wywnioskować, że użytkownicy Gmaila częściej niż osoby korzystające np. z poczty Yahoo otwierają e-maile i klikają w linki tam zamieszczone. Nie oznacza to jednak, że usługa przygotowana przez Google dominuje również pod względem ilości użytkowników.

Serwis eMarketer opublikował zestaw statystyk przygotowanych przez MailChimp, z których można wywnioskować, że użytkownicy Gmaila częściej niż osoby korzystające np. z poczty Yahoo otwierają e-maile i klikają w linki tam zamieszczone. Nie oznacza to jednak, że usługa przygotowana przez Google dominuje również pod względem ilości użytkowników.

Wyniki Hotmail, Yahoo i AOL są do siebie bardzo podobne. Internauci, którzy z nich korzystają otwierają niewiele ponad 20% otrzymanych wiadomości. Jeszcze bardziej zbliżone wyniki otrzymano w przypadku ilości kliknięć w linki znajdujące się w e-mailach - znajdują się one w przedziale od 4,2% do 4,5%.

Inaczej sprawa wygląda w przypadku Gmaila. Jego użytkownicy otwierają aż 30,9% e-maili czyli o ponad 6% więcej niż Yahoo (24,54%). Różnica ta jest mniejsza jeśli weźmiemy pod uwagę to jak często klika się w linki. Gmail zanotował wynik 7,4%, czyli o 2,9% lepszy niż Hotmail.

mailchimp-email
mailchimp-email

Jak podkreślił eMarketer, obecnie Gmail posiada najniższy współczynnik odrzuceń spośród wszystkich usług poczty elektronicznej. Prawdopodobnie jest to zasługa filtra antyspamowego, którym został tam zastosowany. Nie wiadomo jednak dlaczego internauci są przywiązani do Gmaila bardziej niż do konkurencji. Wśród przyczyn takiego stanu rzeczy wymienia się np. interfejs.

Jeśli spojrzymy natomiast na ilość użytkowników, to Gmail nie jest tu najlepszy. Wygrywa e-mail od Yahoo, z którego korzysta ok. 106 milionów osób, natomiast z usługi oferowanej przez Google "tylko" 36,9 mln. Możemy być jednak pewni, że liczba ta wzrośnie. Wszystko za sprawą ciągłego rozwijania tej usługi.

Źródło: Mashable

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)