Użytkownicy iPhone’ów mogą spodziewać się więcej reklam

Nie jest tajemnicą, że firmy szukają każdej możliwości dodatkowego zarobku. Także Apple postanowiło poszukać kolejnych form zarabiania na użytkownikach swoich urządzeń. Tym razem użytkownicy iPhone’ów mogą spodziewać się wprowadzenia nowego pola reklamowego.

Użytkownicy iPhone’ów mogą spodziewać się więcej reklam
Źródło zdjęć: © Getty Images
Karolina Kowasz

26.04.2021 | aktual.: 06.03.2024 22:18

Zgodnie z informacjami przekazanymi przez Reuters, Apple planuje rozszerzyć swoją działalność reklamową w aplikacji sklepu App Store. Użytkownicy, w sekcji sugerowanych programów, będą mogli zobaczyć drugie miejsce reklamowe. Ma to ułatwić twórcom oprogramowanie reklamowanie swoich produktów właścicielom smartfonów.

Dotychczas deweloperzy aplikacji mogli promować swoją twórczość w odpowiedzi na poszczególne wyniki wyszukiwania użytkownika. Oznacza to, że oprogramowanie dotyczące np. gotowania pojawiało się tylko wtedy, gdy została wpisana fraza związana z tym tematem. Nowe miejsce reklamowe zwiększy więc znacząco szanse na dotarcie do nowych użytkowników.

Nowe zmiany w reklamach nie spodobały się Facebookowi
Nowe zmiany w reklamach nie spodobały się Facebookowi© Getty Images

Na tym jednak nie koniec, bowiem Apple planuje wysyłać zachęty do użytkowników ich smartfonów aby ci umożliwili aplikacjom wykorzystywanie danych do uzyskania bardziej spersonalizowanych reklam. Decyzja biznesowa nie spodobała się Facebookowi, który uważa, że tego rodzaju zmiana zaszkodzi ich działalności reklamowej.

Kolejne miejsce reklamowe ma się pojawić w aplikacji App Store już pod koniec obecnego miesiąca. Reuters zwrócił się do Apple z prośbą o komentarz w tej sprawie. Firma nie zdecydowała się jednak, póki co, na odpowiedź.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.