Valve rozszerza funkcjonalności systemu Steam
Jeżeli grasz na kilku komputerach i drażni cię ręczne kopiowanie i przesyłanie plików, i na dodatek korzystasz z systemu Steam, to Valve ma dla ciebie całkiem interesującą wiadomość - Steam ma wkrótce oferować możliwość przechowywania zapisanych stanów gry i opcji.
Jeżeli grasz na kilku komputerach i drażni cię ręczne kopiowanie i przesyłanie plików, i na dodatek korzystasz z systemu Steam, to Valve ma dla ciebie całkiem interesującą wiadomość - Steam ma wkrótce oferować możliwość przechowywania zapisanych stanów gry i opcji.
Steam Cloud, bo tak nazywa się nowa usługa, polegać będzie na synchronizowaniu ustawień dotyczących ulubionej gry na dysku twardym komputera z kontem na serwerze. W sytuacji gdy gracz postanowi ściągnąć ze swojego konta grę i zainstalować ją na innym komputerze, jego zapisane stany gry i opcje zostaną ściągnięte automatycznie. W przypadku gdy gracz zmieni coś w ustawieniach podczas zabawy na drugim komputerze, gra na komputerze pierwszym zostanie automatycznie zaktualizowana.
Nowa funkcjonalność będzie darmowa i obejmować ma wszystkie gry z katalogu Steam, także te wydanie dużo wcześniej. Jak podaje TechCrunch, Steam Cloud ma być dostępny jeszcze w tym tygodniu oraz z pełną wersją gry "Left 4 Dead", która pojawi się na rynku 18 listopada.
Dotychczas Steam stanowił połączenie internetowego sklepu z grami komputerowymi do ściągnięcia na dysk twardy z narzędziem ułatwiającym znalezienie ludzi do wspólnego grania w dostępne na serwerach systemu tytuły. Na początku ze Steam można było pobierać jedynie gry ze studia Valve (twórcy cyklu Half-Life), z czasem do oferty dołączyły pozycje innych producentów.
Źródło: Valve • TechCrunch