Vizio konkurencją dla Philipsa? Nowe telewizory 21:9

Strona głównaVizio konkurencją dla Philipsa? Nowe telewizory 21:9
06.02.2012 09:11
Vizio XVT 3D CinemaWide (fot. vizio.com)
Vizio XVT 3D CinemaWide (fot. vizio.com)
Marcin Honkisz
Marcin Honkisz

Telewizory o kinowych proporcjach ekranu to na razie domena Philipsa. Są produktami niszowymi oraz bardzo drogimi. Można było oczekiwać, że prędzej czy później format 21:9 zostanie wprowadzony przez producentów tańszego sprzętu. Tylko czy 3500 dolarów oznacza tani telewizor?

Telewizory o kinowych proporcjach ekranu to na razie domena Philipsa. Są produktami niszowymi oraz bardzo drogimi. Można było oczekiwać, że prędzej czy później format 21:9 zostanie wprowadzony przez producentów tańszego sprzętu. Tylko czy 3500 dolarów oznacza tani telewizor?

Amerykański producent sprzętów marketowych – marka Vizio - przedstawił na ostatnich targach telewizor XVT 3D CinemaWide o kinowych proporcjach ekranu. Urządzenie wyposażono w matrycę o rozdzielczości 2K, czyli 2560 x 1080 pikseli. Jest to odrobinę więcej niż full HD. Ekran podświetlany jest diodami LED, jednak tylko na krawędziach. Przedstawiony model ma przekątną 58 cali, ale od razu należy przypomnieć o zmienionych proporcjach, przez co telewizor jest zdecydowanie mniejszy niż klasyczne 16:9 czy 16:10 o przekątnych ponad 55 cali.

XVT 3D CinemaWide ma przyzwoite parametry. Częstotliwość odświeżania treści 3D wynosi 120 Hz, kontrast dynamiczny jest na poziomie 1 000 000 : 1, a jasność to 400 nitów. Czas reakcji wynosi 5,5 ms, a kąty widzenia w obu płaszczyznach mają 178 stopni.

Telewizor wyposażony jest w aż 5 złączy HDMI 1.4, Bluetooth, Wi-Fi (802.11n), 2 porty USB, Ethernet, VGA oraz klasyczny zestaw wejść i wyjść audio/wideo. Wbudowano w niego dwa głośniki o mocy 15 W każdy.

Urządzenie odtwarza oczywiście treści 3D. W zestawie są aż 4 pary okularów. Do prezentowania treści trójwymiarowych wykorzystywana jest pasywna technologia opracowana przez Vizio – Theater 3D. Telewizor wspiera większość obecnie stosowanych standardów.

Obecnie niemal wszystkie nowe odbiorniki umożliwiają swobodny dostęp do Internetu. Vizio również ma opracowany własny interfejs. Vizio Internet Apps pozwala na przeglądanie zasobów Sieci w formie zaproponowanej przez producenta. Ciekawostką jest nietypowe wykorzystanie szerokiego ekranu w czasie oglądania klasycznych materiałów SD czy HD. Na bocznych, nieużywanych w tym czasie paskach monitora wyświetlane są widżety przygotowane prze Yahoo, umożliwiające czytanie różnorodnych informacji.

Wkrótce na rynku pojawią się modele o przekątnych 50 oraz 70 cali. O ile przy tych proporcjach 50 cali wydaje się zbyt mały, o tyle 70 cali będzie bardzo rozsądnym rozwiązaniem. Pozostaje tylko problem ceny. Wiadomo, że Vizio nie produkuje wysokiej jakości sprzętu. A 3500 dolarów za wersję 58-calową to całkiem sporo.

Źródło: vizio.com

Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)