W nowych reklamach pracownicy Microsoftu małpują inżynierów Google

Microsoft rozpoczął nową kampanię reklamową, która ma uświadomić użytkownikom przewagę produktów z Redmond nad darmowymi czy sieciowymi odpowiednikami. Pracownicy korporacji wyżywają się na Gmailu czy pakiecie OpenOffice.

W nowych reklamach pracownicy Microsoftu małpują inżynierów Google 1
Andrzej Biernacki

Microsoft rozpoczął nową kampanię reklamową, która ma uświadomić użytkownikom przewagę produktów z Redmond nad darmowymi czy sieciowymi odpowiednikami. Pracownicy korporacji wyżywają się na Gmailu czy pakiecie OpenOffice.

Oficjalny kanał ze wszystkimi materiałami można znaleźć tutaj. Największe wrażenie robi wideo "Microsoft Word vs. OpenOffice.org":

W blogu PolishWords znalazło się obszerne omówienie wszystkich argumentów Microsoftu. Tomasz Smykowski uwzględnił takie elementy jak kliparty, moduł sprawdzania gramatyki, mechanizm współpracy przy dokumentach czy łatwość stosowania szablonów stylów. Na koniec napisał:

W Open Office mam większy wybór, możliwości i narzędzia teraz niż za kilka miesięcy będę miał kupując Office 2010. Dzięki Microsofcie za przedstawienie mi różnic, teraz już wiem, że mój pakiet biurowy ma wszystko czego mi trzeba. Za zaoszczędzone pieniądze będę mógł chodzić 7 miesięcy na basen :).

Antyweb skoncentrował się z kolei na reklamie "Exchange vs. Gmail". Jak słusznie zwrócił uwagę Grzegorz Marczak Microsoft postanowił zdyskredytować konkurencję w obszarze, gdzie w ogóle nie zamierza się ona pojawiać. Wideo dotyczy bowiem zastosowań w dużych firmach, Gmail jest skierowany najwyżej do małych i średnich przedsiębiorstw.

Mnie rozbawiła estetyka opublikowanych przez Redmond prezentacji. Oto na ekranie pojawił się jakiś człowiek, powiedział jak ma na imię, stwierdził, że pracuje w Microsofcie. Był na luzie. Spece od marketingu ubrali go w bluzę lub rozpiętą pod szyją koszulę. Mocno gestykulował chcąc podkreślić siłę swoich słów :P.

Problem polega na tym, że w ten sam sposób swoje demonstracyjne klipy wideo robi Google. Redmond krytykuje więc w swojej kampanii firmę z Mountain View, a jednocześnie posługuje się środkami przekazu, które do świata IT wprowadziła konkurencja ;).

Źródło: PolishWords

Źródło artykułu: WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Tajemniczy "ciemny tlen" odkryty na dnie Pacyfiku
Tajemniczy "ciemny tlen" odkryty na dnie Pacyfiku
Nowa metoda recyklingu plastiku. Rozłoży nawet PVC
Nowa metoda recyklingu plastiku. Rozłoży nawet PVC
Jest ich mniej. Nawet w środowiskach, gdzie nie ingeruje człowiek
Jest ich mniej. Nawet w środowiskach, gdzie nie ingeruje człowiek
Sen i ryzyko demencji. Są nowe odkrycia
Sen i ryzyko demencji. Są nowe odkrycia
Do 2500 r. może jej już nie być. Alarmujące prognozy dla syberyjskiej tundry
Do 2500 r. może jej już nie być. Alarmujące prognozy dla syberyjskiej tundry
Galaktyka Cygaro. Miejsce, gdzie gwiazdy rodzą się szybciej
Galaktyka Cygaro. Miejsce, gdzie gwiazdy rodzą się szybciej
Tak formują się planety. Odkrycie naukowców to potwierdza
Tak formują się planety. Odkrycie naukowców to potwierdza
Ludzie od zawsze o tym marzyli. Pojawia się jednak pewien problem
Ludzie od zawsze o tym marzyli. Pojawia się jednak pewien problem
Masz głośnych sąsiadów? Szwajcarzy znaleźli na to sposób
Masz głośnych sąsiadów? Szwajcarzy znaleźli na to sposób
Mikroplastik i zdrowie. To konsekwencje zanieczyszczenia środowiska
Mikroplastik i zdrowie. To konsekwencje zanieczyszczenia środowiska
Tajemnicza rotacja. Czy Wszechświat znajduje się w czarnej dziurze?
Tajemnicza rotacja. Czy Wszechświat znajduje się w czarnej dziurze?
Umożliwi skok technologiczny? Ten związek ma niezwykłe właściwości
Umożliwi skok technologiczny? Ten związek ma niezwykłe właściwości