Warhammer Online - krótko o Public Questach

Warhammer Online - krótko o Public Questach29.09.2008 22:44
Warhammer Online - krótko o Public Questach
Maciej Madziński

Po publikacji mojego poprzedniego tekstu na temat Warhamerra Online na GRRR padło sporo pytań. Pierwotnie planowałem, że na większość z nich odpowiedzi zawrę w kolejnej części moich wrażeń z gry. Jak się jednak okazuje kolejna odsłona nie pojawi się wcale tak szybko, bowiem od mniej więcej 20 poziomu posuwanie się w głąb gry trwa znacznie wolniej. Dlatego też, aby umilić Wam oczekiwanie na kolejną część wrażeń zdecydowałem się, że najciekawsze kwestie z tych, o które pytaliście opiszę pokrótce oddzielnie. Dziś Public Questy.

Po publikacji mojego poprzedniego tekstu na temat Warhamerra Online na GRRR padło sporo pytań. Pierwotnie planowałem, że na większość z nich odpowiedzi zawrę w kolejnej części moich wrażeń z gry. Jak się jednak okazuje kolejna odsłona nie pojawi się wcale tak szybko, bowiem od mniej więcej 20 poziomu posuwanie się w głąb gry trwa znacznie wolniej. Dlatego też, aby umilić Wam oczekiwanie na kolejną część wrażeń zdecydowałem się, że najciekawsze kwestie z tych, o które pytaliście opiszę pokrótce oddzielnie. Dziś Public Questy.

O Public Questach pisałem już zarówno ja, jak i Wy w komentarzach. Dlatego teraz zdecydowałem, że postaram się zebrać wszystkie informacje w jeden sensowny tekst, w którym będzie wszystko, albo prawie wszystko o PQ.

Tak jak już wspomniałem "publiczne zadania", to takie zadania, które gracze wykonują razem, aczkolwiek nie jest do tego potrzebne formowanie grupy. Można, ale nie trzeba jej tworzyć. Zamiast otrzymywać zadanie prywatnie do swojego dziennika zadań po wejściu na dany obszar jego cele wyświetlają się nam na górze ekranu.

380840556143984362

W grze trafiłem na dwa typy Public Questów - normalne i trudne. Pierwsze oznaczane są kolorem żółtym, drugie zaś czerwonym. Każdy PQ składa się z kilku części. W trakcie swojej gry spotkałem się z zadaniami mającymi od dwóch do czterech części. Jak nietrudno się domyślić każda kolejna faza zadania jest trudniejsza od poprzedniej. Pierwszą zwykle samodzielnie może wykonać jedna osoba, natomiast do następnych potrzebna jest już większa liczba graczy. Szczególnie ostatnie części długich PQ (szczególnie czerwonych) potrafią być niemałym wyznaniem, którego pokonanie daje wiele satysfakcji.

Za wykonanie każdej części zadania wszyscy gracze, którzy w niej uczestniczyli otrzymują doświadczenie i punkty wpływu (tłumaczenie własne), które po angielsku nazywane są po prostu influence. Po zebraniu pewnej ilości punktów można je wymienić na nagrody. Na każdy rozdział gry (a takich jest sporo, ja obecnie biegam pomiędzy 10., a 12. rozdziałem ludzi) przypadają trzy nagrody. Aby otrzymać pierwszą należy zdobyć niewielką ilości punktów, druga wymaga już dużo więcej wysiłku, trzecia zaś znacznie więcej niż druga. Jak nietrudno się domyślić nagrody za zebranie maksymalnej wymaganej dla danego rozdziału ilości punktów są najlepsze.

Poza nagrodami za zbieranie influence są jeszcze nagrody za wykonanie całego Public Questa. Najpierw gra liczy kto najbardziej się przysłużył w walce i za to dzieli wśród graczy pierwszą ilość punktów. Potem do niej dodawane są losowo dodatkowe punkty. Ci gracze, którzy mają ich najwięcej po zsumowaniu wygrywają nagrody. Warto dodać, że jeśli w jednym podejściu nam się nie udało nic wygrać, to gra to zapamięta i jeśli spróbujemy ponownie, to w następnym losowaniu szanse na wygranie przedmiotów będą większe.

380840556144246506

Co ciekawe nagrodami nie są konkretne przedmioty, a przynajmniej nie bezpośrednio. Otóż do zdobycia w PQ są worki z nagrodami. Jeśli już uda nam się wygrać, to wtedy otrzymujemy taki worek i otwieramy go w swoim ekwipunku. Pojawia się lista z przedmiotami, które się w nim znajdują (jakieś elementy pancerza, składniki do profesji, złoto etc.). Następnie wybieramy jeden przedmiot z worka i ten konkretnie wybrany przedmiot jest naszą nagrodą.

Po tym jak zadanie się zakończy, a nagrody zostaną wylosowane gra zaczyna odliczać kilka minut, po których *PQ *zostaje zrestartowany i zabawa rozpoczyna się od nowa.

I to tyle jeśli chodzi o Public Questy. Kolejne artykuły, w których poruszone zostaną nurtujące Was sprawy związane z Warhammerem Online pojawią się na GRRR już wkrótce.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)