Wartość jednego fana na Facebooku? Bagatela - 10 zł

Wartość jednego fana na Facebooku? Bagatela - 10 zł

Wartość jednego fana na Facebooku? Bagatela - 10 zł
Jakub Poślednik
15.04.2010 15:19

Firma marketingowa "Vitrue" działająca na polu mediów społecznościowych obliczyła, że przeciętny facebookowy "fan" jest wart 3,6 dol. (lekko ponad 10 zł według dzisiejszego kursu NBP). Jak doszli do takiego wyniku? Już tłumaczę.

Firma marketingowa "Vitrue" działająca na polu mediów społecznościowych obliczyła, że przeciętny facebookowy "fan" jest wart 3,6 dol. (lekko ponad 10 zł według dzisiejszego kursu NBP). Jak doszli do takiego wyniku? Już tłumaczę.

Dla wygody zakładamy, że facebookowa strona danej firmy ma 1 mln fanów. Jeśli firma publikuje 2 wpisy dziennie to spokojnie można stwierdzić, że sumarycznie jej przekaz trafia łącznie do fanów 60 mln razy w miesiącu. Żeby uzyskać podobny efekt przy użyciu tradycyjnych mediów firma musiałaby wydać 300 tys, dol. co miesiąc. W skali roku osiągamy już sumę 3,6 mln dolarów. W przełożeniu na 1 mln fanów, na głowę przypada 3,6 dolara, czyli 10 zł.

Należy tu wspomnieć, że łączna baza fanów "Vitrue" to ok. 41 mln fanów na facebooku (to więcej niż liczba ludności w Polsce!), zaś do jej klientów należą m.in. takie marki jak Ford, AT&T, Kellog's czy MTV. Można więc zakładać, że pracownicy Vitrue wiedzą o czym mówią. Nie zmienia to jednak faktu, że wyliczenia te powinniśmy traktować z przymrużeniem oka.

Wszyscy samozwańczy guru mediów społecznościowych zacierają pewnie teraz rączki i przeliczają już wpływy, spoglądając na rząd facebookowych dusz. Mimo, że nie lubię kiedy ktoś przypina mi metkę z ceną, proponuję podejść do tej sytuacji z innej strony. Skoro jako fani mamy konkretną, policzalną wartość, dlaczego nie mielibyśmy wymagać od firm żeby płaciły nam za przynależność do ich stron fanowskich? W końcu to my ponosimy ryzyko, wystawiając się na mniej lub bardziej zakamuflowane reklamy, zapewne prędzej czy później i tak kupimy ich produkt, zaś 10 złotych piechotą nie chodzi.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)