WD wprowadza superpłaskie dyski Scorpio Blue i nowe plany serwisowe WD Care
Pojemność i jej relacja w stosunku do ceny sprawiają, że dyski twarde nadal cieszą się dużą popularnością. Miejsca w obudowach laptopów jest jednak coraz mniej. Doskonale wie o tym WD i proponuje nowe HDD Scorpio Blue o grubości 7 mm oraz ciekawe pakiety serwisowe WD Care.
12.04.2012 | aktual.: 10.03.2022 14:57
Pojemność i jej relacja w stosunku do ceny sprawiają, że dyski twarde nadal cieszą się dużą popularnością. Miejsca w obudowach laptopów jest jednak coraz mniej. Doskonale wie o tym WD i proponuje nowe HDD Scorpio Blue o grubości 7 mm oraz ciekawe pakiety serwisowe WD Care.
Zamknięte w 2,5-calowych obudowach dyski twarde WD Scorpio Blue są na razie oferowane w dwóch wariantach pojemnościowych - 320 GB i 500 GB. Według producenta dzięki implementacji technologii WD ShockGuard odznaczają się one najwyższą w swojej klasie odpornością na wstrząsy (do 400G podczas pracy i 1000G w spoczynku), a do tego są wyjątkowo ciche (WD WhisperDrive) i niezawodne.
Funkcja WD SecurePark parkuje głowice dysku twardego podczas uruchamiania i wyłączania, a także gdy jest on wyłączony. Nowe WD Scorpio Blue mają 8 MB pamięci buforowej i zadowalają się niewielkimi ilościami energii (0,55 W w idle'u, 1,4 W podczas odczytu/zapisu i 0,13 W w stanie gotowości). Za model o pojemności 500 GB trzeba wyłożyć 315 zł, za wersję 320 GB jedyne 250 zł. Nośniki są objęte 2-letnią gwarancją producenta.
Warto w tym momencie nadmienić, że od 16 kwietnia wraz z nowymi dyskami wewnętrznymi WD Caviar Green, Caviar Blue i Scorpio Blue, a także osobno (niestety, tylko w fizycznych punktach sprzedaży komputerów) będzie można nabyć kupony WD Care Rozszerzona Gwarancja. Wydłużają one standardowy okres gwarancyjny, jakim objęte są wymienione nośniki, z 2 do 3 lat. To wszystko za 27,90 zł.
Zobacz także
Nieco więcej, bo 49,90 zł trzeba zapłacić za plan WD Care Ekspresowa Obsługa RMA. Skutkuje on nie tylko przedłużeniem gwarancji do 3 lat, lecz także wymianą niesprawnego dysku na nowy w ciągu 2 dni roboczych (Door-to-Door w cenie) oraz możliwością kontaktu z polskojęzyczną, posprzedażową obsługą serwisową. Jedyne, o czym musi pamiętać kupujący, to to, aby wewnętrzny dysk twardy, dla którego wykupuje plan serwisowy, był jeszcze objęty standardową, 2-letnią gwarancją i kupiony po 1 stycznia 2012 roku.
Źródło: Western Digital