Weterani z Yahoo! zrewolucjonizują reklamę online?

Grupa branżowych weteranów, byłych pracowników amerykańskiego portalu internetowego Yahoo!, stworzyła nową sieć reklamową o nazwie Rocket Fuel. Już w dniu startu docierała ona do 40 milionów ludzi.

Weterani z Yahoo! zrewolucjonizują reklamę online? 1Fot. SXC
Andrzej Biernacki

Grupa branżowych weteranów, byłych pracowników amerykańskiego portalu internetowego Yahoo!, stworzyła nową sieć reklamową o nazwie Rocket Fuel. Już w dniu startu docierała ona do 40 milionów ludzi.

Rocket Fuel testowano przez ostatni rok. W projekcie brały udział takie znane marki jak Nike, Dell, Microsoft czy American Express.

Dzięki temu udało się w tajemnicy stworzyć dużą bazę użytkowników oraz dojść do poziomu 100 milionów odsłon reklamowych miesięcznie.

Dyrektor generalny Rocket Fuel George John nazwał swoje przedsięwzięcie "hybrydową siecią reklamową". Łączy ona różne rodzaje danych ułatwiających precyzyjne targetowanie banerów:

  • społecznościowe (związane z przynależnością użytkowników do grup społecznych)
  • behawioralne (zawiązane z zachowaniami internautów)
  • kontekstowe (związane z aktualnie przeglądanymi stronami WWW)
  • geograficzne (związane z miejscem zamieszkania odbiorców)
  • wyszukiwarkowe (związane z podawanymi w wyszukiwarkach słowami kluczowymi)

Rocket Fuel bierze pod uwagę nie tylko aktualne czynniki związane z użytkownikiem, ale także wyniki badań marketingowych dotyczące poszczególnych grup internautów.

Wszystko to brzmi bardzo ambitnie. Nie wiadomo jednak na razie o ile skuteczniejszy jest mechanizm oferowany przez Rocket Fule w stosunku do tego stosowanego w "tradycyjnych" sieciach reklamowych.

W internecie co kilka miesięcy pojawia się "rewolucyjny" projekt mający zapewnić reklamodawcom dużą skuteczność, a właścicielom serwisów godziwe dochody. Często okazuje się jednak, że całe rozwiązanie nie ma sensu.

Weterani Yahoo! poszli w innym kierunku niż Google. Nie postawili na prostotę, ale maksymalnie skomplikowali cały model targetowania reklam. Duże marki mu zaufały. Zobaczymy, jak zareagują na to zwykli użytkownicy.

Źródło: TechCrunch

Źródło artykułu: WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Tajemniczy "ciemny tlen" odkryty na dnie Pacyfiku
Tajemniczy "ciemny tlen" odkryty na dnie Pacyfiku
Nowa metoda recyklingu plastiku. Rozłoży nawet PVC
Nowa metoda recyklingu plastiku. Rozłoży nawet PVC
Jest ich mniej. Nawet w środowiskach, gdzie nie ingeruje człowiek
Jest ich mniej. Nawet w środowiskach, gdzie nie ingeruje człowiek
Sen i ryzyko demencji. Są nowe odkrycia
Sen i ryzyko demencji. Są nowe odkrycia
Do 2500 r. może jej już nie być. Alarmujące prognozy dla syberyjskiej tundry
Do 2500 r. może jej już nie być. Alarmujące prognozy dla syberyjskiej tundry
Galaktyka Cygaro. Miejsce, gdzie gwiazdy rodzą się szybciej
Galaktyka Cygaro. Miejsce, gdzie gwiazdy rodzą się szybciej
Tak formują się planety. Odkrycie naukowców to potwierdza
Tak formują się planety. Odkrycie naukowców to potwierdza
Ludzie od zawsze o tym marzyli. Pojawia się jednak pewien problem
Ludzie od zawsze o tym marzyli. Pojawia się jednak pewien problem
Masz głośnych sąsiadów? Szwajcarzy znaleźli na to sposób
Masz głośnych sąsiadów? Szwajcarzy znaleźli na to sposób
Mikroplastik i zdrowie. To konsekwencje zanieczyszczenia środowiska
Mikroplastik i zdrowie. To konsekwencje zanieczyszczenia środowiska
Tajemnicza rotacja. Czy Wszechświat znajduje się w czarnej dziurze?
Tajemnicza rotacja. Czy Wszechświat znajduje się w czarnej dziurze?
Umożliwi skok technologiczny? Ten związek ma niezwykłe właściwości
Umożliwi skok technologiczny? Ten związek ma niezwykłe właściwości