Weterani z Yahoo! zrewolucjonizują reklamę online?

Weterani z Yahoo! zrewolucjonizują reklamę online?

Fot. SXC
Fot. SXC
Andrzej Biernacki
17.08.2009 12:21

Grupa branżowych weteranów, byłych pracowników amerykańskiego portalu internetowego Yahoo!, stworzyła nową sieć reklamową o nazwie Rocket Fuel. Już w dniu startu docierała ona do 40 milionów ludzi.

Grupa branżowych weteranów, byłych pracowników amerykańskiego portalu internetowego Yahoo!, stworzyła nową sieć reklamową o nazwie Rocket Fuel. Już w dniu startu docierała ona do 40 milionów ludzi.

Rocket Fuel testowano przez ostatni rok. W projekcie brały udział takie znane marki jak Nike, Dell, Microsoft czy American Express.

Dzięki temu udało się w tajemnicy stworzyć dużą bazę użytkowników oraz dojść do poziomu 100 milionów odsłon reklamowych miesięcznie.

Dyrektor generalny Rocket Fuel George John nazwał swoje przedsięwzięcie "hybrydową siecią reklamową". Łączy ona różne rodzaje danych ułatwiających precyzyjne targetowanie banerów:

  • społecznościowe (związane z przynależnością użytkowników do grup społecznych)
  • behawioralne (zawiązane z zachowaniami internautów)
  • kontekstowe (związane z aktualnie przeglądanymi stronami WWW)
  • geograficzne (związane z miejscem zamieszkania odbiorców)
  • wyszukiwarkowe (związane z podawanymi w wyszukiwarkach słowami kluczowymi)

Rocket Fuel bierze pod uwagę nie tylko aktualne czynniki związane z użytkownikiem, ale także wyniki badań marketingowych dotyczące poszczególnych grup internautów.

Wszystko to brzmi bardzo ambitnie. Nie wiadomo jednak na razie o ile skuteczniejszy jest mechanizm oferowany przez Rocket Fule w stosunku do tego stosowanego w "tradycyjnych" sieciach reklamowych.

W internecie co kilka miesięcy pojawia się "rewolucyjny" projekt mający zapewnić reklamodawcom dużą skuteczność, a właścicielom serwisów godziwe dochody. Często okazuje się jednak, że całe rozwiązanie nie ma sensu.

Weterani Yahoo! poszli w innym kierunku niż Google. Nie postawili na prostotę, ale maksymalnie skomplikowali cały model targetowania reklam. Duże marki mu zaufały. Zobaczymy, jak zareagują na to zwykli użytkownicy.

Źródło: TechCrunch

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)