Weterani z Yahoo! zrewolucjonizują reklamę online?

Grupa branżowych weteranów, byłych pracowników amerykańskiego portalu internetowego Yahoo!, stworzyła nową sieć reklamową o nazwie Rocket Fuel. Już w dniu startu docierała ona do 40 milionów ludzi.

Fot. SXC
Fot. SXC
Andrzej Biernacki

Grupa branżowych weteranów, byłych pracowników amerykańskiego portalu internetowego Yahoo!, stworzyła nową sieć reklamową o nazwie Rocket Fuel. Już w dniu startu docierała ona do 40 milionów ludzi.

Rocket Fuel testowano przez ostatni rok. W projekcie brały udział takie znane marki jak Nike, Dell, Microsoft czy American Express.

Dzięki temu udało się w tajemnicy stworzyć dużą bazę użytkowników oraz dojść do poziomu 100 milionów odsłon reklamowych miesięcznie.

Dyrektor generalny Rocket Fuel George John nazwał swoje przedsięwzięcie "hybrydową siecią reklamową". Łączy ona różne rodzaje danych ułatwiających precyzyjne targetowanie banerów:

  • społecznościowe (związane z przynależnością użytkowników do grup społecznych)
  • behawioralne (zawiązane z zachowaniami internautów)
  • kontekstowe (związane z aktualnie przeglądanymi stronami WWW)
  • geograficzne (związane z miejscem zamieszkania odbiorców)
  • wyszukiwarkowe (związane z podawanymi w wyszukiwarkach słowami kluczowymi)

Rocket Fuel bierze pod uwagę nie tylko aktualne czynniki związane z użytkownikiem, ale także wyniki badań marketingowych dotyczące poszczególnych grup internautów.

Wszystko to brzmi bardzo ambitnie. Nie wiadomo jednak na razie o ile skuteczniejszy jest mechanizm oferowany przez Rocket Fule w stosunku do tego stosowanego w "tradycyjnych" sieciach reklamowych.

W internecie co kilka miesięcy pojawia się "rewolucyjny" projekt mający zapewnić reklamodawcom dużą skuteczność, a właścicielom serwisów godziwe dochody. Często okazuje się jednak, że całe rozwiązanie nie ma sensu.

Weterani Yahoo! poszli w innym kierunku niż Google. Nie postawili na prostotę, ale maksymalnie skomplikowali cały model targetowania reklam. Duże marki mu zaufały. Zobaczymy, jak zareagują na to zwykli użytkownicy.

Źródło: TechCrunch

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.