Wideo dnia: co Internet robi z naszymi mózgami?

Morze informacji, które codziennie przerabiamy, spędzając godziny w Internecie, nie pozostaje bez wpływu na to, jak myślimy. Zobaczcie w formie krótkiej animacji streszczenie książki Nicholasa Carra o tym, jak Sieć wpływa na nasze mózgi.

Co Internet robi z naszym mózgiem? (Fot. Flickr/ Saad Faruque/Lic. CC by-sa)
Co Internet robi z naszym mózgiem? (Fot. Flickr/ Saad Faruque/Lic. CC by-sa)
Marta Wawrzyn

09.05.2013 | aktual.: 10.03.2022 12:12

Morze informacji, które codziennie przerabiamy, spędzając godziny w Internecie, nie pozostaje bez wpływu na to, jak myślimy. Zobaczcie w formie krótkiej animacji streszczenie książki Nicholasa Carra o tym, jak Sieć wpływa na nasze mózgi.

Nicholas Carr twierdzi, że Internet ma ogromny wpływ na to, jak myślimy. W skrócie: stajemy się coraz bardziej bezmyślni i coraz mniej kreatywni. Jego książkę streszczono (co za ironia, swoją drogą) w krótkim wideo, w którym wyjaśniono, jak działa ten mechanizm. Otóż kiedyś informacja była dla człowieka bardzo ważna, często wręcz pozwalała przeżyć. Mózg produkował dopaminę, by nagrodzić nas za wyszukiwanie potrzebnych informacji. I to się nie zmieniło, mózg tak robi do dziś.

A co się dzieje, kiedy jest bombardowany dziesiątkami informacji na minutę? Tracimy zdolność koncentracji, nie potrafimy skupić się na jednej rzeczy. Nie zapamiętujemy informacji na dłuższą metę, nie potrafimy ich połączyć z innymi rzeczami, które wiemy. W efekcie nie mamy prawdziwej wiedzy, myślimy trochę jak komputery. Nie potrafimy myśleć kreatywnie, tworzyć czegoś własnego.

Więcej o książce Nicholasa Carra już pisaliśmy, a tymczasem zobaczcie krótką animację Epipheo, w której tezy postawione w książce objaśniono nam jak dzieciom. Dzieciom Internetu.

What the Internet is Doing to Our Brains

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.