WiFi w Inter Regio - Admin jest jeden!
Ostatnio naśmiewałem się z zabezpieczeń hotspota, jaki znalazłem w nowym składzie Przewozów Regionalnych kursującym na trasie Kraków-Warszawa. Okazało się, że problem jest znacznie poważniejszy - Przewozy Regionalne zrobiły duży krok do przodu, a następnie strzeliły sobie w kolano. Ku rozpaczy pasażerów.
Ostatnio naśmiewałem się z zabezpieczeń hotspota, jaki znalazłem w nowym składzie Przewozów Regionalnych kursującym na trasie Kraków-Warszawa. Okazało się, że problem jest znacznie poważniejszy - Przewozy Regionalne zrobiły duży krok do przodu, a następnie strzeliły sobie w kolano. Ku rozpaczy pasażerów.
Przypadkiem udało mi się trafić kilka dni temu na Kciuku na krótką notkę na temat SuperPociągu z WiFi, ekranami LCD, automatycznymi drzwiami, jacuzzi itd., która wyjaśniła mi wreszcie skąd wziął się ten dosyć nietypowy jak na polskie warunki skład.
Teoretycznie powinien on być pierwszą jaskółką internetowej wiosny, w kraju gdzie Inter City potrafi oferować gniazdka bez prądu i Wars z żarciem godnym dworcowego baru, a cenami restauracji. Nie jest.
Krok do przodu...
Od wczoraj krakowianie mogą podróżować na trasie Warszawa - Rzeszów supernowoczesnymi wagonami. Przystosowane są one do jazdy z prędkością do 160 km na godzinę i wyposażone są m.in. w system umożliwiający połączenie przenośnego komputera z internetem.
Pod sufitem znajdują się ekrany, na których pasażer może śledzić informacje o aktualnej prędkości pociągu i najbliższej stacji lub oglądać film. Dzięki nowoczesnemu napędowi elektrycznemu, wszystkie drzwi wagonów otwierane są za pomocą przycisków. W Krakowie nowoczesny pociąg spółki Przewozy Regionalne będzie zatrzymywał się dwa razy dziennie: o godz. 8.20 pojedzie do Warszawy i wieczorem o 18.25 - do Rzeszowa.
żródło: Gazeta Krakowska
... i strzał w kolano
- []WiFi jest zablokowane i wymaga logowania, ale nigdzie w pociągu nie ma informacji o haśle i loginie.[]Zhakowane hasło i login jakie zgadłem ostatni0 działają dla mnie, ale już nie dla sympatycznej blondynki siedzenie dalej. Widocznie admin może być tylko jeden. :)[]Ekrany LCD wyświetlają wciąż tą samą reklamę.[]Automatyczne drzwi działają, ale niesmak pozostaje. (aktualizacja: najbliższe się zepsuły, ale za to znalazłem klawisz "SOS" w WC ;) )
Aktualizacja: Jedene z naszych czytelników - mtrawka, twierdzi, że można się zalogować jako zwykły użytkownik loginem: user1 i hasłem: user1. Jeśli to działa, to miał widocznie więcej szczęścia niż ja i trafił na konduktora, który wiedział o hotspocie w pociągu. Dajcie znać czy działa w komentarzach. :)
Cały czas próbuje zrozumieć, dlaczego Przewozy Regionalne najpierw wydają krocie na nowoczesny skład, który przebija teraz standardem połowę pociągów opatrzonych logiem Inter City, a następnie zapominają zaprząc kosztowne gadżety które mogłyby napędzić im pasażerów do pracy.
Absurd rodem z PRL, podczas gdy wystarczyłoby wysłać 5 notek prasowych, rozlepić w pociągu 30 ulotek i na 30 min. ściągnąć niedouczonego informatyka, aby skonfigurował ruter. Widocznie, tak jak to usłyszał pewien majster widząc robotnika biegającego z pustymi taczkami, ktoś ma tam w PR "taki zapieprz, że nawet nie ma czasu załadować".