World of Warcraft - niesamowite fakty

Wszyscy wiedzą, że World of Warcraft jest najpopularniejszą grą MMORPG świata. W związku z tym mamy dla Was kilka ciekawostek odnośnie samej gry. Czy wiedzieliście, że w grę gra tyle osób, ile wynosi populacja całej Kuby lub Nowego Jorku?

World of Warcraft - niesamowite fakty
Mateusz Gajewski

25.02.2010 11:19

Wszyscy wiedzą, że World of Warcraft jest najpopularniejszą grą MMORPG świata. W związku z tym mamy dla Was kilka ciekawostek odnośnie samej gry. Czy wiedzieliście, że w grę gra tyle osób, ile wynosi populacja całej Kuby lub Nowego Jorku?

Dokładnie 11,5 miliona osób. Pomyślcie sobie, ile to okazji na spotkanie kogoś niesamowitego, wyjątkowego w realiach WoW. Nawet celebryci zakochali się w tej grze. Do ciągłego grania przyznają się m.in. MacCauley Culkin, Jenna Jamerson, Cameron Diaz, Elijah Wood, Jessica Simpson czy* Mr. T*.

Co ciekawe najwięcej osób grających w WoW pochodzi z Azji (48%). Europejczycy i Amerykanie stanowią natomiast 39% wszystkich GRRRaczy WoW. To właśnie mieszkańcy tych dwóch kontynentów generują rocznie przychód w wysokości 800 milionów dolarów. Najpopularniejszą rasą w WoW są ludzie. Aż 19% subskrybentów używa postaci ludzkich. Interesujący jest również fakt, że co piąta osoba opłacającą abonament to kobieta (oczywiście w realnym świecie).

Dziennie gracze wykonują 16,6-miliona questów i uczestniczą w 3,5-milionach aukcji. 150 developerów World of Warcraft przygotowało ogółem 1400 lokacji, 30000 itemów, 7600 questów i 5300 postaci NPC. Od "zaplecza" WoW wygląda następująco: 20000 komputerów, 75000 rdzeni procesora, 5,5-miliona linii kodu i 2-miliony słów tekstu. Dzienne utrzymanie serwerów to wydatek rzędu 136986$, a więc koszt nowego Audi R8.

Ogólne udziały World of Warcraft na rynku gier MMORPG wynoszą 63%. 6,6% to Lineage, 6,3% to Lineage II, a 3,1% to Final Fantasy XI.'

Sprawdź też Gry MMORPG po polsku - w co grać w Polsce? (ranking)

Źródło: pixlmonster

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.