Wyjątkowo dwuznaczna i niepokojąca reklama aparatów Fujifilm [wideo]

Twórcy reklam bezustannie ocierają się o granice dobrego smaku i tabu kulturowego. Tym razem możecie obejrzeć nagranie reklamy aparatu Fujifilm X10, która prawdopodobnie nigdy nie powstałaby w Polsce lub USA.

Wyjątkowo dwuznaczna i niepokojąca reklama aparatów Fujifilm [wideo]
Marek Maruszczak

05.12.2011 22:00

Twórcy reklam bezustannie ocierają się o granice dobrego smaku i tabu kulturowego. Tym razem możecie obejrzeć nagranie reklamy aparatu Fujifilm X10, która prawdopodobnie nigdy nie powstałaby w Polsce lub USA.

Sikające psy, rozkrajane ryby, nagie lalki i japońska uczennica. Dzięki klimatycznej muzyce i mrocznemu klimatowi klip wydaje się wyjątkowo niepokojący, ale o co w tym wszystkim chodzi?

Prawdopodobnie zamysłem specjalistów od marketingu pracujących dla Fujifilm było odwołanie się do kompleksu lolity, a raczej jej azjatyckiej wersji. W Japonii uczennica w szkolnym mundurku jest bardzo silnym i rozpoznawalnym symbolem seksualnym.

Rozchylone płatki kwiatów, jaskrawoczerwone rybie wnętrza i kobieca bielizna również wskazują na źródło inspiracji twórców reklam. Jeden z internautów komentujących nagranie zamieszczone w Sieci napisał wprost:

Chcesz, żeby japońskie uczennice się tobą zainteresowały? Kup aparat Fujifilm.

Jestem skłonny zgodzić się, że taki właśnie był plan twórców reklamy. Z drugiej strony całkiem podobało mi się to oryginalne podejście do tematu. Jak myślicie, mamy do czynienia z ciekawą reklamą aspirującą do miana sztuki czy zwykłym żerowaniem na seksualnych skojarzeniach?

Źródło: Gizmodo

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.