Yahoo ma wielki plan reorganizacji. Czy to może się udać?

Yahoo zaoszczędziło 375 mln dolarów, zwalniając 2 tysiące pracowników. Cóż z tą gigantyczną kasą zrobi ten kolos na glinianych nogach? Przeznaczy na reorganizację. CEO Yahoo Scott Thompson ma już wielki plan.

Czy Yahoo powróci do dawnej świetności? (Fot. Flickr/jay.tong/Lic. CC by-nd)
Czy Yahoo powróci do dawnej świetności? (Fot. Flickr/jay.tong/Lic. CC by-nd)
Michał Michał Wilmowski

11.04.2012 09:29

Yahoo zaoszczędziło 375 mln dolarów, zwalniając 2 tysiące pracowników. Cóż z tą gigantyczną kasą zrobi ten kolos na glinianych nogach? Przeznaczy na reorganizację. CEO Yahoo Scott Thompson ma już wielki plan.

Wojna patentowa z Facebookiem, masowe zwolnienia – czy to dowody na to, że Yahoo się pogubiło? Zobaczymy. Na pewno od dobrych paru lat zawzięcie szuka pomysłu na to, jak wrócić do dawnej świetności – i na razie słabo mu to idzie.

Dyrektor operacyjny firmy Scott Thompson ogłosił wczoraj plan reorganizacji Yahoo. Zmieni się struktura firmy, która będzie opierać się na trzech filarach: użytkownicy, reklamodawcy, technologia. "Czas najwyższy, żeby Yahoo ruszyło do przodu i to szybko" - oznajmił CEO Yahoo. Trudno się z tym nie zgodzić.

Ponadto Thompson, który do niedawna jeszcze pracował w PayPalu, ogłosił, że ważnym elementem wzrostu ma być e-commerce. Zespół zajmujący się tą dziedziną skupi się na stronach Yahoo poświęconych samochodom, zakupom, nieruchomościom, podróżom itd.

Jak wyglądają szanse Yahoo w dzisiejszym Internecie? Reklamodawców odbierają weteranowi Sieci młodsi koledzy, przede wszystkim Facebook. Handel w Sieci? Na tym Thompson na pewno się zna. Zobaczymy, czy coś z tej jego wiedzy wyniknie.

Yahoo zapowiada ponadto ujednolicenie swoich usług, takich jak wyszukiwarka, poczta czy Flickr. To z pewnością dobra droga, ale spójrzmy prawdziwe w oczy, od Google'a dzieli teraz Yahoo pod tym względem przepaść.

Ciekawie będzie popatrzeć na zmagania giganta z dzisiejszym światem, mam jednak wrażenie, że Yahoo potrafi już tylko jedno: coraz bardziej się pogrążać. Akcjonariusze czekają na coś więcej niż plany, a na razie jedyne, co Thompson zrobił, to masowe zwolnienia, które nie przyniosły firmie dobrej prasy.

Źródło: YahooTechCrunch

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.