Yahoo! w nowej odsłonie za ponad 100 milionów dolarów
24.09.2009 16:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Rzadkością jest wprowadzanie poważniejszych zmian w wyglądzie największych na świecie portali internetowych. Najwidoczniej jednak uznano, że czas odświeżyć wygląd portalu Yahoo!, który od niedawna dostępny jest w nowej - podobno lepszej - wersji. Całej przemianie towarzyszyć będzie spora kampania reklamowa, której wartość to ponad 100 milionów dolarów.
Rzadkością jest wprowadzanie poważniejszych zmian w wyglądzie największych na świecie portali internetowych. Najwidoczniej jednak uznano, że czas odświeżyć wygląd portalu Yahoo!, który od niedawna dostępny jest w nowej - podobno lepszej - wersji. Całej przemianie towarzyszyć będzie spora kampania reklamowa, której wartość to ponad 100 milionów dolarów.
Yahoo! zdecydowanie kojarzy mi się z przepychankami z Microsoftem, który to podobno był zainteresowany przejęciem tego bardzo popularnego portalu internetowego. Jak wiadomo, w końcu nie doszło do żadnego przejęcia, a gigant z Redmond nadal dysponuje "wyłącznie" serwisem MSN.com.
Zmiany w wyglądzie tak popularnego portalu, muszą być bardzo dokładnie przemyślane. W przypadku nowej odsłony Yahoo, największy nacisk położono na przejrzystość, funkcjonalność i elastyczność. Przyznam szczerze, że na stronę Yahoo zaglądam sporadycznie - zazwyczaj bezpośrednio do artykułów, jakie są publikowane na łamach tego portalu.
Nowa wersja jest naprawdę ciekawa. Nie mamy tutaj do czynienia ze zbyt dużą liczbą kolorów - dominuje biel i fiolet. Yahoo w tej odsłonie jest na pewno bardzo przejrzyste. Moim ulubionym elementem jest pasek po lewej stronie, który prowadzi do różnych stron i usług bez przeładowywania strony - np. po wskazaniu pozycji Weather otrzymujemy możliwość podania nazwy miasta i wyświetlenie prognozy, pozostając nadal na stronie głównej.
Całemu procesowi zmiany wyglądu towarzyszyć będzie spora kampania reklamowa pod nazwą "It's Y!ou". Właściciel planuje przeznaczyć na nią ponad 100 milionów dolarów, docierając w miarę możliwości do jak największej liczby potencjalnych użytkowników, którzy być może w ten sposób zaczną częściej korzystać z tego amerykańskiego portalu.
Źródło: Chip