Yahoo! wchodzi do Polski. Onet, Interia i Gazeta.pl powinny się bać?

Yahoo! wchodzi do Polski. Onet, Interia i Gazeta.pl powinny się bać?04.11.2010 14:02
Yahoo! (Fot. Flickr/Franco Folini/Lic. CC by-sa)
Yahoo! (Fot. Flickr/Franco Folini/Lic. CC by-sa)
Wojtek Wowra

Z nieoficjalnych, ale potwierdzonych przez pracownika Yahoo! informacji wynika, że słynny amerykański portal jeszcze w tym roku uruchomi polską edycję. Czy nowy gracz zagrozi pozycji Onetu, Interii albo Gazety.pl?

Z nieoficjalnych, ale potwierdzonych przez pracownika Yahoo! informacji wynika, że słynny amerykański portal jeszcze w tym roku uruchomi polską edycję. Czy nowy gracz zagrozi pozycji Onetu, Interii albo Gazety.pl?

Spekulacje na temat uruchomienia polskiej edycji Yahoo! pojawiają się w mediach co jakiś czas. Tym razem to jednak coś więcej niż tylko plotki. Nasze źródło to osoba pracująca w biurze Yahoo! w Barcelonie, odpowiadająca za ekspansję na nowe rynki, m.in. w Europie Środkowej i Wschodniej.

Według tej osoby trwają już rozmowy między Yahoo! a siecią reklamową ARBOmedia. Celem jest podpisanie umowy pozwalającej naszym firmom na wykupowanie kierowanych do Polaków reklam w portalu.

Jeszcze przed Bożym Narodzeniem w Sieci pojawi się polska strona Yahoo.pl (obecnie domena ta przekierowuje do brytyjskiej wersji serwisu). Znajdą się tam najpewniej aktualności, w tym sportowe, informacje pogodowe i inne usługi znane z amerykańskiego Yahoo!

Ta witryna będzie najprawdopodobniej częścią sieci Yahoo! International - grupy lokalnych serwisów internetowych. Ostatnio ruszyła edycja rosyjska - uruchomienie polskiej jest więc logiczną kontynuacją ekspansji w Europie Środkowej i Wschodniej.

Rosyjska edycja Yahoo!
Rosyjska edycja Yahoo!

Gdyby polska witryna była wzorowana na rosyjskiej użytkownicy otrzymaliby nie tylko dostęp do treści, ale także do usług Yahoo!, takich jak na przykład poczta elektroniczna. A to mogłoby poważnie zagrozić pozycji polskich portali, takich jak Interia, Onet czy Gazeta.pl.

Tym bardziej, że Yahoo! nie zaczyna w Polsce od zera. Już teraz z wyszukiwarki portalu korzysta w naszym kraju 740 tys. osób (źródło: Megapanel PBI/Gemius, sierpień 2010 r.). Jeśli do tego dojdzie sprawna kampania reklamowa, liczba ta szybko się zwiększy.

Oczywiście Yahoo! ma pewne problemy, które mogą utrudnić ekspansję na nowe rynki. Chodzi głównie o kłopoty kadrowe. W ostatnim czasie wielu zdolnych menedżerów opuściło amerykański portal i przeszło do konkurencji.

Drugi problem to jakość treści w nowym portalu. Rosyjskie Yahoo! jest oferowane internautom częściowo po angielsku - usługi takie jak Messenger nie zostały przetłumaczone. To na pewno odstrasza niektórych użytkowników.

A jak Wy sądzicie? Czy Yahoo! podbije polski rynek?

Aktualizacja:

Yahoo! poinformowało nas, że przygotowania do startu polskiej wersji serwisu faktycznie trwają. Premierę zaplanowano jednak na styczeń 2011 roku, a nie na grudzień 2010 - jak wcześniej podawaliśmy. Ta nowa data także może jednak ulec zmianie - zastrzegł przedstawiciel portalu.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)