YouTube – nowe narzędzie do analizy popularności filmów
Wczoraj YouTube ogłosiło wypuszczenie nowego dodatku o nazwie Hot Spot. Pozwoli on na sprawdzenie, które części filmu są najchętniej oglądane.
Wczoraj YouTube ogłosiło wypuszczenie nowego dodatku o nazwie Hot Spot. Pozwoli on na sprawdzenie, które części filmu są najchętniej oglądane.
Jakiś czas temu YouTube wprowadziło możliwość przeglądania statystyk przedstawiających dane takie jak wiek, płeć i pochodzenie osób oglądających filmy. Teraz robi krok dalej i pozwala na sprawdzenie, które części filmu są oglądane najchętniej, a które zazwyczaj bywają omijane.
Wszystkie dane przedstawione są w formie przejrzystego wykresu. Ocena jest możliwa dzięki porównaniu z innymi zbliżonymi pod względem długości filmami, graf pokazuje odchyły od średniego sposobu oglądania podobnych nagrań.
Dodatek ten jest raczej tylko ciekawostką dla normalnych użytkowników. Jednak może być niezwykle przydatnym źródłem wiedzy dla twórców reklam i ludzi zarabiających na różnego rodzaju nagraniach. Pozwoli np. stwierdzić, która część reklamy przykuwa uwagę potencjalnego nabywcy.
A przeciętny nabywca/użytkownik? Dowie się czy jego film jest Hot or Not.
W tej chwili dodatek nie jest jeszcze dostępny.
Źródło: googleblog