Za bilet autobusowy zapłacimy za pomocą telefonu
Nieraz zdarzało mi się, że chciałem kupić bilet komunikacji miejskiej i miałem z tym duże problemy. Albo nie można było znaleźć otwartego kiosku, albo kierowca w autobusie już takowych nie posiadał. Na szczęście nie skończyło się to mandatem, ale zawsze kosztowało trochę stresu. Teraz dzięki usłudze „Płać komórką” nie będzie się już trzeba o to martwić.
09.12.2008 08:00
Nieraz zdarzało mi się, że chciałem kupić bilet komunikacji miejskiej i miałem z tym duże problemy. Albo nie można było znaleźć otwartego kiosku, albo kierowca w autobusie już takowych nie posiadał. Na szczęście nie skończyło się to mandatem, ale zawsze kosztowało trochę stresu. Teraz dzięki usłudze „Płać komórką” nie będzie się już trzeba o to martwić.
Usługa ta, dzięki porozumieniu Banku Citi Handlowego, Polkomtela oraz mPay pozwoli klientom na dokonywanie płatności telefonem komórkowym bezpośrednio z rachunku bankowego klienta w Citi Handlowym. Niestety skorzystają z niej na razie tylko warszawiacy oraz klienci wymienionych przeze mnie firm. Jednak jest to krok milowy w płatnościach mobilnych i szansa na ich rozpowszechnienie.
Obecnie dostępne będzie tylko kupno biletu czasowego. Aby zapłacić za niego nie musimy instalować żadnych aplikacji. Wystarczy, że wpiszemy w telefonie numer 145, a potem kod dla odpowiedniego rodzaju biletu i kolejno znaku #. Kody dla biletów są następujące: 20-minutowy - 220020, 40-minutowy - 220040, 60-minutowy - 220060, 90-minutowy - 220090.
Mam nadzieję, że za jakiś czas tego typu usługi będą bardziej powszechne i zapłacimy także za bilety do kina, czy dostawę jedzenia. Z tego, co widać w ankiecie mPay, firma zastanawia się nad wdrożeniem tych płatności również w innych segmentach rynku.
Źródło: Mpay