Zabijmy kilku uczniów, czyli jak nakręcić ekoreklamę [wideo]

I przy okazji poważnie wkurzyć sponsora. W tym przypadku firma Sony wycofała wsparcie finansowe dla promowanego w spocie wydarzenia. Czy mieli ku temu powody? Moim zdaniem tak. Nie oglądajcie reklamy przy jedzeniu.

Zabijmy kilku uczniów, czyli jak nakręcić ekoreklamę [wideo]
Marek Maruszczak

I przy okazji poważnie wkurzyć sponsora. W tym przypadku firma Sony wycofała wsparcie finansowe dla promowanego w spocie wydarzenia. Czy mieli ku temu powody? Moim zdaniem tak. Nie oglądajcie reklamy przy jedzeniu.

Jakich słów użylibyście do opisania ekologicznej reklamówki? Przedstawiciel Sony nazwał ją „nieprzemyślaną i niesmaczną”, po czym firma wycofała pieniądze przeznaczone na wsparcie spotkania 10:10 zaplanowanego na 10 października. Kolejny sponsor – Kyocera – uznał wyemitowanie reklamy “poważnym błędem”, ale w przeciwieństwie do Sony nie wycofał pieniędzy.

Szczerze mówiąc, to samo nagranie uważam za dość zabawne mniej więcej w ten sam sposób, w jaki bawi mnie bezsensowna i widowiskowa przemoc w produkcjach Monthy Pytona. Jednak taki sposób przekonywania „na serio” do proekologicznego zachowania nie przemawia do mnie zupełnie. Pod względem subtelności przekazu reklamówkę można porównać do innego kontrowersyjnego spotu.

Między tymi dwoma filmami jest jednak znacząca różnica. Drugi z nich powstał na potrzeby serialu komediowego IT Crowd.

Źródło: FastCompany

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.