Zarobki twórców gier w 2011
Game Developer Magazine zaprezentował wyniki swojego corocznego podsumowania płac osób pracujących w branży gier wideo na terenie USA. W ankiecie wzięło udział ponad 4000 developerów. Określali swoje płace, nadzieje oraz zmiany w ciągu ostatniego roku. Wyniki są co najmniej ciekawe.
03.04.2012 21:00
Game Developer Magazine zaprezentował wyniki swojego corocznego podsumowania płac osób pracujących w branży gier wideo na terenie USA. W ankiecie wzięło udział ponad 4000 developerów. Określali swoje płace, nadzieje oraz zmiany w ciągu ostatniego roku. Wyniki są co najmniej ciekawe.
Ankiety prezentują obraz stabilnego rynku w USA oraz problemów z twórcami reszty świata. Średnio w USA rocznie zarabia się 81 192 dol., niezależne zespoły zarabiają około 38 000 dol., a niezależnie zakontraktowani twórcy 56 282 dol. Większość, bo aż 65% ankietowanych, jest zadowolona ze swojej pracy i rozwoju kariery, 54% uważa, że jest więcej szans na rozwój w branży niż kiedykolwiek. Płace w USA są wyższe, a europejskie poszły w dół w stosunku do zeszłego roku. Ankiety obejmowały okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2011.
Rocznie w branży gier zarabia się (są to dane na bazie zarobków 1742 ankietowanych z USA):
- W biznesie/marketingu/Business/Legal – 102 160 dol.
- Programiści/Programmers – 92 962 dol.
- Producenci/Producers – 85 687 dol.
- Dźwiękowcy/Audio – 83 182 dol.
- Artyści i animatorzy/Artists and Animators – 75 780 dol.
- Designerzy/pisarze/Designers/writers – 73 386 dol.
- Testerzy jakości/QA testers – 47 910 dol.
Źródło: VG247