Żegnamy kolejny przedpotopowy wynalazek

Żegnamy kolejny przedpotopowy wynalazek

Fot. na lic. CC; Flickr.com/by lrargerich
Fot. na lic. CC; Flickr.com/by lrargerich
Paweł Żmuda
26.04.2011 17:01

Wiele osób zapomniało już o istnieniu dyskietek i taśm magnetofonowych. Nieużywane wynalazki w naturalny sposób kończą swój żywot. Teraz z rynku zniknął kolejny, dość archaiczny wynalazek - maszyna do pisania. Indyjska firma Godrej and Boyce poinformowała właśnie o zamknięciu prawdopodobnie ostatniej fabryki produkującej maszyny znane od 1867 roku. Każdy, kto chciałby kupić podobny sprzęt, musi się spieszyć.

Wiele osób zapomniało już o istnieniu dyskietek i taśm magnetofonowych. Nieużywane wynalazki w naturalny sposób kończą swój żywot. Teraz z rynku zniknął kolejny, dość archaiczny wynalazek - maszyna do pisania. Indyjska firma Godrej and Boyce poinformowała właśnie o zamknięciu prawdopodobnie ostatniej fabryki produkującej maszyny znane od 1867 roku. Każdy, kto chciałby kupić podobny sprzęt, musi się spieszyć.

Firma Godrej and Boyce zamknęła właśnie ostatnią fabrykę w Bombaju. Na składzie pozostało jedynie kilkaset sztuk niepopularnych już maszyn do pisania. Jak nietrudno się domyślić, powodem decyzji jest spadek sprzedaży produkowanych urządzeń. Maszynę można przecież zastąpić komputerem, a nawet poręcznym smartfonem z klawiaturą QWERTY.

Maszyny do pisania jeszcze do niedawna były bardzo popularnym sprzętem w Indiach. Niestety (dla producenta), nawet tam wyparły je komputery.

Jeszcze przed 2009 rokiem produkowaliśmy od 10 do 12 tysięcy maszyn do pisania rocznie - powiedział mówi prezes Godrej and Boyce.

Niestety, w zeszłym roku firma sprzedała już tylko około 800 produktów. W fabryce produkującej maszyny od lat 50. ubiegłego wieku pozostało około 200 maszyn. Większość z nich sprzedana będzie w krajach arabskich. Jak myślicie: które analogowe sprzęty znikną z rynku w ciągu kilku najbliższych miesięcy lub lat?

Źródło: dailymail

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)