Zmiany na Facebooku. Będzie więcej reklam

Wczorajsza, zorganizowana w Nowym Jorku konferencja Facebooka ujawniła kierunek przyszłego rozwoju serwisu, którego gigantyczna popularność nie przekładała się dotychczas na równie gigantyczne dochody. Już niebawem może się to zmienić.

Facebook wprowadza nowe narzędzia dla marketingowców (Fot. Sodahead.com)
Facebook wprowadza nowe narzędzia dla marketingowców (Fot. Sodahead.com)
Łukasz Michalik

01.03.2012 19:30

Wczorajsza, zorganizowana w Nowym Jorku konferencja Facebooka ujawniła kierunek przyszłego rozwoju serwisu, którego gigantyczna popularność nie przekładała się dotychczas na równie gigantyczne dochody. Już niebawem może się to zmienić.

Tak jak w przypadku Google'a wyszukiwarka jest tylko dodatkiem do właściwego biznesu, tworzonego przez usługi reklamowe, tak na Facebooku funkcje społecznościowe w znacznie większym stopniu niż obecnie zostaną podporządkowane platformie reklamowej.

Plany dotyczące kierunków dalszego rozwoju zostały przedstawione podczas nowojorskiej konferencji serwisu, skierowanej przede wszystkim do marketingowców.

Krokiem w tym kierunku jest m.in. oś czasu dla firm, ale równie doniosłe zmiany dotyczą sposobu wyświetlania reklam. Poza umieszczeniem ich w prawym panelu oraz wśród treści publikowanych przez użytkownika pojawią się również po wylogowaniu z serwisu.

Będą też reklamy serwowane wyłącznie fanom danego profilu lub marki. Ma to na celu skończenie z powszechną sytuacją, gdy użytkownicy polubią jakąś stronę, ale do niej nie wracają, bo nie mają ku temu żadnego powodu.

W nowym modelu użytkownicy serwisu dostaną więc nie tylko te reklamy, które są wynikiem wyboru odpowiednich opcji targetowania przez nadawcę, ale również te,  które z powodu polubienia jakiejś strony mogą być dla nich interesujące. Skojarzenie z reklamami kontekstowymi Google’a wydaje się w tym przypadku bardzo na miejscu.

Facebook zaoferuje reklamy pozwalające po kliknięciu na wygenerowanie kuponów zniżkowych, które użytkownik otrzyma następnie mailem.

Choć zmiany te są istotne dla reklamodawców, z punktu widzenia użytkowników nie zmieni się wiele – najbardziej jaskrawym przykładem nowych usług reklamowych mogą być wiadomości pojawiające się w naszym streamie. Jeśli będą zbyt uciążliwe to, jak wynika z podanych przez Facebooka danych, wystarczy przestać lubić daną markę, by reklamy przestały się pojawiać.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.