Zmiany na Facebooku. Będzie więcej reklam

Facebook wprowadza nowe narzędzia dla marketingowców (Fot. Sodahead.com)
Facebook wprowadza nowe narzędzia dla marketingowców (Fot. Sodahead.com)
Łukasz Michalik

01.03.2012 19:30

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wczorajsza, zorganizowana w Nowym Jorku konferencja Facebooka ujawniła kierunek przyszłego rozwoju serwisu, którego gigantyczna popularność nie przekładała się dotychczas na równie gigantyczne dochody. Już niebawem może się to zmienić.

Wczorajsza, zorganizowana w Nowym Jorku konferencja Facebooka ujawniła kierunek przyszłego rozwoju serwisu, którego gigantyczna popularność nie przekładała się dotychczas na równie gigantyczne dochody. Już niebawem może się to zmienić.

Tak jak w przypadku Google'a wyszukiwarka jest tylko dodatkiem do właściwego biznesu, tworzonego przez usługi reklamowe, tak na Facebooku funkcje społecznościowe w znacznie większym stopniu niż obecnie zostaną podporządkowane platformie reklamowej.

Plany dotyczące kierunków dalszego rozwoju zostały przedstawione podczas nowojorskiej konferencji serwisu, skierowanej przede wszystkim do marketingowców.

Krokiem w tym kierunku jest m.in. oś czasu dla firm, ale równie doniosłe zmiany dotyczą sposobu wyświetlania reklam. Poza umieszczeniem ich w prawym panelu oraz wśród treści publikowanych przez użytkownika pojawią się również po wylogowaniu z serwisu.

Będą też reklamy serwowane wyłącznie fanom danego profilu lub marki. Ma to na celu skończenie z powszechną sytuacją, gdy użytkownicy polubią jakąś stronę, ale do niej nie wracają, bo nie mają ku temu żadnego powodu.

W nowym modelu użytkownicy serwisu dostaną więc nie tylko te reklamy, które są wynikiem wyboru odpowiednich opcji targetowania przez nadawcę, ale również te,  które z powodu polubienia jakiejś strony mogą być dla nich interesujące. Skojarzenie z reklamami kontekstowymi Google’a wydaje się w tym przypadku bardzo na miejscu.

Facebook zaoferuje reklamy pozwalające po kliknięciu na wygenerowanie kuponów zniżkowych, które użytkownik otrzyma następnie mailem.

Choć zmiany te są istotne dla reklamodawców, z punktu widzenia użytkowników nie zmieni się wiele – najbardziej jaskrawym przykładem nowych usług reklamowych mogą być wiadomości pojawiające się w naszym streamie. Jeśli będą zbyt uciążliwe to, jak wynika z podanych przez Facebooka danych, wystarczy przestać lubić daną markę, by reklamy przestały się pojawiać.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także