Znamy dokładną datę premiery polskiej wersji Yahoo!

W listopadzie jako pierwsi informowaliśmy o planowanym uruchomieniu polskiej wersji Yahoo! Nasze doniesienia potwierdziły się. Już w styczniu będziemy mogli sprawdzić, w jaki sposób Yahoo! ma zamiar walczyć o polskich internautów.

Znamy dokładną datę premiery polskiej wersji Yahoo! 1Yahoo! wjeżdża do Polski! ;) (Fot. Flickr/Yodel Anecdotal/Lic. CC by)
Łukasz Michalik

W listopadzie jako pierwsi informowaliśmy o planowanym uruchomieniu polskiej wersji Yahoo! Nasze doniesienia potwierdziły się. Już w styczniu będziemy mogli sprawdzić, w jaki sposób Yahoo! ma zamiar walczyć o polskich internautów.

Yahoo! wydaje się uczyć na błędach poprzedników. Potężni sieciowi gracze, tacy jak eBay czy AOL, przed laty nie docenili polskiego rynku. Brak atrakcyjnej oferty spowodował, że serwisy odnoszące sukcesy na całym świecie w Polsce nie zdołały wzbudzić zainteresowania.

Strategia Yahoo! wydaje się bardziej dostosowana do polskiej specyfiki. Uruchamiając 11 stycznia polską wersję portalu, firma nie deklaruje otwartej walki z miejscową konkurencją.

Jak twierdzi przedstawiciel Yahoo!, istotną częścią strategii wejścia na polski rynek jest pozyskanie lokalnych dostawców treści – chodzi zarówno o portale internetowe, jak i wydawców prasy.

Obecnie polscy użytkownicy mają dostęp do poczty Yahoo!, jednak jest to starsza, mniej atrakcyjna wersja interfejsu. Wraz ze startem strony Yahoo.pl (obecnie adres prowadzi do angielskiej wersji portalu) polscy użytkownicy uzyskają dostęp do najnowszej wersji poczty.

Pozycję nowego portalu mają wzmacniać polskie wersje popularnych usług Yahoo!, takich jak: Messenger, Randki, Finanse czy Flickr.

Yahoo!, choć jest legendą branży internetowej, zdaniem analityków nie zmieni układu sił wśród polskich portali. Rynek jest nasycony i dojrzały, a nowy gracz, choć niesie z sobą legendę amerykańskiego giganta, prawdopodobnie nie zaproponuje polskim użytkownikom niczego przełomowego.

Skreślanie nowego portalu jeszcze przed jego oficjalnym startem byłoby jednak nieuprawnione. Yahoo! ma w ręku liczne atuty - spore zasoby finansowe i zaplecze, atrakcyjne usługi i międzynarodową markę. Czas pokaże, czy kalkulacje Yahoo! dotyczące Polski okazały się trafne.

Sądzicie, że portal Yahoo! ma szansę na polskim rynku?

Źródło: Gazeta Prawna

Źródło artykułu: WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Google pokazuje pierwszą reklamę stworzoną przez AI
Google pokazuje pierwszą reklamę stworzoną przez AI
Android 17. Google testuje rozbudowany Always On Display i tryb oszczędny w Mapach
Android 17. Google testuje rozbudowany Always On Display i tryb oszczędny w Mapach
Ocean Południowy wciąż pochłania CO2. Wskazują pomijany mechanizm
Ocean Południowy wciąż pochłania CO2. Wskazują pomijany mechanizm
Sprawdź paszport. Ten symbol zmienia wszystko
Sprawdź paszport. Ten symbol zmienia wszystko
Nowe tropy w sprawie odwrotu Napoleona. Badacze przebadali zęby żołnierzy
Nowe tropy w sprawie odwrotu Napoleona. Badacze przebadali zęby żołnierzy
Najbardziej jadowita ryba świata. Jak działa jad szkaradnicy?
Najbardziej jadowita ryba świata. Jak działa jad szkaradnicy?
Syberyjskie tatuaże. Na mumii sprzed 2 tysięcy lat
Syberyjskie tatuaże. Na mumii sprzed 2 tysięcy lat
Może uszkodzić sprzęt. Ekspert ostrzega przed popularną pastą termoprzewodzącą
Może uszkodzić sprzęt. Ekspert ostrzega przed popularną pastą termoprzewodzącą
YouTube podnosi jakość starych filmów. AI skaluje materiały nawet do 1080p
YouTube podnosi jakość starych filmów. AI skaluje materiały nawet do 1080p
Wspólna koncepcja. Czym właściwie jest świaodmość?
Wspólna koncepcja. Czym właściwie jest świaodmość?
Otworzyli sarkofag sprzed 2 tys. lat. Szczątki zachowały się wyjątkowo dobrze
Otworzyli sarkofag sprzed 2 tys. lat. Szczątki zachowały się wyjątkowo dobrze
Gboard na Androida ma nowe opcje. Sprawdź aktualizację
Gboard na Androida ma nowe opcje. Sprawdź aktualizację