Znamy dokładną datę premiery polskiej wersji Yahoo!

W listopadzie jako pierwsi informowaliśmy o planowanym uruchomieniu polskiej wersji Yahoo! Nasze doniesienia potwierdziły się. Już w styczniu będziemy mogli sprawdzić, w jaki sposób Yahoo! ma zamiar walczyć o polskich internautów.

Yahoo! wjeżdża do Polski! ;) (Fot. Flickr/Yodel Anecdotal/Lic. CC by)
Yahoo! wjeżdża do Polski! ;) (Fot. Flickr/Yodel Anecdotal/Lic. CC by)
Łukasz Michalik

30.12.2010 18:24

W listopadzie jako pierwsi informowaliśmy o planowanym uruchomieniu polskiej wersji Yahoo! Nasze doniesienia potwierdziły się. Już w styczniu będziemy mogli sprawdzić, w jaki sposób Yahoo! ma zamiar walczyć o polskich internautów.

Yahoo! wydaje się uczyć na błędach poprzedników. Potężni sieciowi gracze, tacy jak eBay czy AOL, przed laty nie docenili polskiego rynku. Brak atrakcyjnej oferty spowodował, że serwisy odnoszące sukcesy na całym świecie w Polsce nie zdołały wzbudzić zainteresowania.

Strategia Yahoo! wydaje się bardziej dostosowana do polskiej specyfiki. Uruchamiając 11 stycznia polską wersję portalu, firma nie deklaruje otwartej walki z miejscową konkurencją.

Jak twierdzi przedstawiciel Yahoo!, istotną częścią strategii wejścia na polski rynek jest pozyskanie lokalnych dostawców treści – chodzi zarówno o portale internetowe, jak i wydawców prasy.

Obecnie polscy użytkownicy mają dostęp do poczty Yahoo!, jednak jest to starsza, mniej atrakcyjna wersja interfejsu. Wraz ze startem strony Yahoo.pl (obecnie adres prowadzi do angielskiej wersji portalu) polscy użytkownicy uzyskają dostęp do najnowszej wersji poczty.

Pozycję nowego portalu mają wzmacniać polskie wersje popularnych usług Yahoo!, takich jak: Messenger, Randki, Finanse czy Flickr.

Yahoo!, choć jest legendą branży internetowej, zdaniem analityków nie zmieni układu sił wśród polskich portali. Rynek jest nasycony i dojrzały, a nowy gracz, choć niesie z sobą legendę amerykańskiego giganta, prawdopodobnie nie zaproponuje polskim użytkownikom niczego przełomowego.

Skreślanie nowego portalu jeszcze przed jego oficjalnym startem byłoby jednak nieuprawnione. Yahoo! ma w ręku liczne atuty - spore zasoby finansowe i zaplecze, atrakcyjne usługi i międzynarodową markę. Czas pokaże, czy kalkulacje Yahoo! dotyczące Polski okazały się trafne.

Sądzicie, że portal Yahoo! ma szansę na polskim rynku?

Źródło: Gazeta Prawna

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.