Znamy dokładną datę premiery polskiej wersji Yahoo!
W listopadzie jako pierwsi informowaliśmy o planowanym uruchomieniu polskiej wersji Yahoo! Nasze doniesienia potwierdziły się. Już w styczniu będziemy mogli sprawdzić, w jaki sposób Yahoo! ma zamiar walczyć o polskich internautów.
30.12.2010 18:24
W listopadzie jako pierwsi informowaliśmy o planowanym uruchomieniu polskiej wersji Yahoo! Nasze doniesienia potwierdziły się. Już w styczniu będziemy mogli sprawdzić, w jaki sposób Yahoo! ma zamiar walczyć o polskich internautów.
Yahoo! wydaje się uczyć na błędach poprzedników. Potężni sieciowi gracze, tacy jak eBay czy AOL, przed laty nie docenili polskiego rynku. Brak atrakcyjnej oferty spowodował, że serwisy odnoszące sukcesy na całym świecie w Polsce nie zdołały wzbudzić zainteresowania.
Strategia Yahoo! wydaje się bardziej dostosowana do polskiej specyfiki. Uruchamiając 11 stycznia polską wersję portalu, firma nie deklaruje otwartej walki z miejscową konkurencją.
Jak twierdzi przedstawiciel Yahoo!, istotną częścią strategii wejścia na polski rynek jest pozyskanie lokalnych dostawców treści – chodzi zarówno o portale internetowe, jak i wydawców prasy.
Obecnie polscy użytkownicy mają dostęp do poczty Yahoo!, jednak jest to starsza, mniej atrakcyjna wersja interfejsu. Wraz ze startem strony Yahoo.pl (obecnie adres prowadzi do angielskiej wersji portalu) polscy użytkownicy uzyskają dostęp do najnowszej wersji poczty.
Pozycję nowego portalu mają wzmacniać polskie wersje popularnych usług Yahoo!, takich jak: Messenger, Randki, Finanse czy Flickr.
Yahoo!, choć jest legendą branży internetowej, zdaniem analityków nie zmieni układu sił wśród polskich portali. Rynek jest nasycony i dojrzały, a nowy gracz, choć niesie z sobą legendę amerykańskiego giganta, prawdopodobnie nie zaproponuje polskim użytkownikom niczego przełomowego.
Skreślanie nowego portalu jeszcze przed jego oficjalnym startem byłoby jednak nieuprawnione. Yahoo! ma w ręku liczne atuty - spore zasoby finansowe i zaplecze, atrakcyjne usługi i międzynarodową markę. Czas pokaże, czy kalkulacje Yahoo! dotyczące Polski okazały się trafne.
Sądzicie, że portal Yahoo! ma szansę na polskim rynku?
Źródło: Gazeta Prawna