Znany serwis aukcyjny oszukiwał klientów? Policja szuka pokrzywdzonych

Znany serwis aukcyjny oszukiwał klientów? Policja szuka pokrzywdzonych18.02.2011 17:19
Dobra rada (Fot. Flickr/Saucy Salad/Lic. CC by)
Dobra rada (Fot. Flickr/Saucy Salad/Lic. CC by)

Jeleniogórscy policjanci rozpoczęli postępowanie w sprawie serwisu Fruli.pl. Podejrzenia wzbudziły praktyki administratorów serwisu, którzy za pomocą oszustwa mogli narazić internautów na straty.

Jeleniogórscy policjanci rozpoczęli postępowanie w sprawie serwisu Fruli.pl. Podejrzenia wzbudziły praktyki administratorów serwisu, którzy za pomocą oszustwa mogli narazić internautów na straty.

Fruli.pl to rodzaj serwisu aukcyjnego. Zarejestrowani użytkownicy mogli w nim kupić tzw. podbicia, pozwalające na udział w licytacji. Wykorzystując podbicie użytkownik zwiększał cenę licytowanego przedmiotu, a jednocześnie wydłużał czas trwania aukcji.

Gdy aukcja kończyła się, właścicielem przedmiotu zostawał ostatni podbijający. Zachodzi jednak podejrzenie, że administracja serwisu wpływała na przebieg aukcji w sposób niezgodny z umieszczonym na stronie regulaminem.

Szczególne zastrzeżenia budzi przypuszczenie, że w aukcjach brały udział boty,  które zawyżały za pomocą kolejnych podbić ceny przedmiotów tak, aby prawdziwi uczestnicy nie mogli wygrać aukcji.

Rezultat takich działań mógł być skrajnie niekorzystny dla użytkowników serwisu:  internauci ponosili koszty zakupu podbić a następnie tracili je w bezsensownych aukcjach, łudząc się nadzieją wylicytowania nieosiągalnych przedmiotów.

Policja prosi o kontakt użytkowników serwisu, którzy brali udział w aukcjach organizowanych przez Fruli.pl. Osoby, które czują się pokrzywdzone, mogą pisać na adres fruli@jelenia-gora.policja.gov.pl.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)