10‑latek, który zgubił się wewnątrz komputera

Tytuł tego wpisu nie jest nieudolną poetycką metaforą młodzieży tracącej swoją tożsamość i poczucie rzeczywistości w cyfrowym świecie komputerów. Ta historia naprawdę miała miejsce - pół wieku temu 10-letni chłopiec dosłownie zgubił się wewnątrz komputera.

10-latek, który zgubił się wewnątrz komputera
Marek Maruszczak

26.01.2012 | aktual.: 11.03.2022 08:46

Tytuł tego wpisu nie jest nieudolną poetycką metaforą młodzieży tracącej swoją tożsamość i poczucie rzeczywistości w cyfrowym świecie komputerów. Ta historia naprawdę miała miejsce - pół wieku temu 10-letni chłopiec dosłownie zgubił się wewnątrz komputera.

Jak to możliwe? Wystarczyło w 1950 roku wybrać się na kampus Michigan State University w USA. Podczas takiej wycieczki pewien chłopiec zapuścił się do wnętrza pomieszczenia, w którym stał komputer. Maszyna składała się z szeregu metalowych skrzyń pełnych elektroniki, a wiele z nich było zdecydowanie wyższych od ciekawskiego chłopca. Wielkość pomieszczenia wypełnionego komputerem dorównywała połowie dużej sali gimnastycznej.

10-latek długo wędrował pomiędzy rzędami skrzyń, oglądając lampy próżniowe, których używano w tamtych czasach do budowy komputerów. W pewnym momencie zorientował się, że nie widzi drzwi ani nie pamięta, jak wrócić po własnych śladach do wyjścia. Na szczęście po dłuższej wędrówce znalazł tylne wyjście z pomieszczenia.

W dzisiejszych czasach „zagubiony w komputerze” ma raczej metaforyczne znaczenie, ale wewnątrz któregoś z superkomputerów również można by stracić orientację.

Źródło: fahmirahmanThe Next Web

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.