31WE Impuls - najszybszy polski pociąg. Jutro przejażdżka bez biletu
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Na ogólnopolską sieć kolei dużych prędkości musimy jeszcze poczekać, jednak już jutro w swój premierowy kurs wyruszy wyjątkowy pociąg. Wyprodukowany w Polsce skład wyróżnia się nie tylko nowoczesnymi rozwiązaniami i komfortem. Pasażerowie mogą liczyć na wyjątkowo szybką podróż – podczas nocnych testów 19 lutego polski pociąg osiągnął 201,4 km/h.
Na ogólnopolską sieć kolei dużych prędkości musimy jeszcze poczekać, jednak już jutro w swój premierowy kurs wyruszy wyjątkowy pociąg. Wyprodukowany w Polsce skład wyróżnia się nie tylko nowoczesnymi rozwiązaniami i komfortem. Pasażerowie mogą liczyć na wyjątkowo szybką podróż – podczas nocnych testów 19 lutego polski pociąg osiągnął 201,4 km/h.
Kilka dni temu spółka PKP Intercity pochwaliła się swoimi planami. Przewoźnik zamierza uruchomić w swoich pociągach system rozrywki pokładowej na miarę tego, który znamy z samolotów. Pasażerowie zyskają zatem dostęp do filmów, muzyki czy gier, nie wspominając o oczywistym dostępie do Internetu.
Ciekawym pomysłem ma być sposób prezentacji treści – pasażerowie będą korzystali z systemu rozrywki za pomocą własnych laptopów, tabletów i smartfonów. Plany PKP Intercity brzmią całkiem nieźle, jednak to na razie tylko deklaracje. Coś konkretniejszego oferują za to pasażerom lokalne Koleje Dolnośląskie.
Rekordowa prędkość pociągu dla Kolei Dolnośląskich: 200 km/h
Spółka rozpoczyna eksploatację nowego pociągu, który podczas testów rozpędził się do ponad 200 kilometrów na godzinę. Pociąg 31WE Impuls (jego dłuższa i wolniejsza wersja, 35WE Impuls, jeździ od 2012 roku w barwach Kolei Śląskich i Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie) został wyprodukowany w Polsce – jego producentem są zakłady Newag z Nowego Sącza.
Pasażerowie mogą liczyć na bezprzewodowy Internet, klimatyzację, gniazdka z prądem i ekrany, wyświetlające ważne dla podróżnych informacje. Skład został przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, zamontowano w nim również monitoring, a cały pociąg tworzy jedną, otwartą przestrzeń – z jednego końca na drugi można przejść nie otwierając żadnych drzwi.
Niestety, nowy sprzęt nie pokaże pełni swoich możliwości – podczas normalnej eksploatacji będzie podróżował z prędkością 160 km/h, a dwa z pięciu zamówionych składów rozpoczną regularne kursy 1 kwietnia. Zanim to nastąpi, już jutro, 25 marca o 11:50 przy 3 peronie wrocławskiego Dworca Głównego odbędzie się oficjalna prezentacja pociągu, a następnie będzie można wybrać się nim na przejażdżkę (według informacji z Facebooka lista chętnych jest już zamknięta) na trasie Wrocław – Legnica – Wrocław.