31WE Impuls - najszybszy polski pociąg. Jutro przejażdżka bez biletu
Na ogólnopolską sieć kolei dużych prędkości musimy jeszcze poczekać, jednak już jutro w swój premierowy kurs wyruszy wyjątkowy pociąg. Wyprodukowany w Polsce skład wyróżnia się nie tylko nowoczesnymi rozwiązaniami i komfortem. Pasażerowie mogą liczyć na wyjątkowo szybką podróż – podczas nocnych testów 19 lutego polski pociąg osiągnął 201,4 km/h.
24.03.2013 18:00
Na ogólnopolską sieć kolei dużych prędkości musimy jeszcze poczekać, jednak już jutro w swój premierowy kurs wyruszy wyjątkowy pociąg. Wyprodukowany w Polsce skład wyróżnia się nie tylko nowoczesnymi rozwiązaniami i komfortem. Pasażerowie mogą liczyć na wyjątkowo szybką podróż – podczas nocnych testów 19 lutego polski pociąg osiągnął 201,4 km/h.
Kilka dni temu spółka PKP Intercity pochwaliła się swoimi planami. Przewoźnik zamierza uruchomić w swoich pociągach system rozrywki pokładowej na miarę tego, który znamy z samolotów. Pasażerowie zyskają zatem dostęp do filmów, muzyki czy gier, nie wspominając o oczywistym dostępie do Internetu.
Ciekawym pomysłem ma być sposób prezentacji treści – pasażerowie będą korzystali z systemu rozrywki za pomocą własnych laptopów, tabletów i smartfonów. Plany PKP Intercity brzmią całkiem nieźle, jednak to na razie tylko deklaracje. Coś konkretniejszego oferują za to pasażerom lokalne Koleje Dolnośląskie.
Rekordowa prędkość pociągu dla Kolei Dolnośląskich: 200 km/h
Spółka rozpoczyna eksploatację nowego pociągu, który podczas testów rozpędził się do ponad 200 kilometrów na godzinę. Pociąg 31WE Impuls (jego dłuższa i wolniejsza wersja, 35WE Impuls, jeździ od 2012 roku w barwach Kolei Śląskich i Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie) został wyprodukowany w Polsce – jego producentem są zakłady Newag z Nowego Sącza.
Pasażerowie mogą liczyć na bezprzewodowy Internet, klimatyzację, gniazdka z prądem i ekrany, wyświetlające ważne dla podróżnych informacje. Skład został przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, zamontowano w nim również monitoring, a cały pociąg tworzy jedną, otwartą przestrzeń – z jednego końca na drugi można przejść nie otwierając żadnych drzwi.
Niestety, nowy sprzęt nie pokaże pełni swoich możliwości – podczas normalnej eksploatacji będzie podróżował z prędkością 160 km/h, a dwa z pięciu zamówionych składów rozpoczną regularne kursy 1 kwietnia. Zanim to nastąpi, już jutro, 25 marca o 11:50 przy 3 peronie wrocławskiego Dworca Głównego odbędzie się oficjalna prezentacja pociągu, a następnie będzie można wybrać się nim na przejażdżkę (według informacji z Facebooka lista chętnych jest już zamknięta) na trasie Wrocław – Legnica – Wrocław.