31WE Impuls - najszybszy polski pociąg. Jutro przejażdżka bez biletu

Na ogólnopolską sieć kolei dużych prędkości musimy jeszcze poczekać, jednak już jutro w swój premierowy kurs wyruszy wyjątkowy pociąg. Wyprodukowany w Polsce skład wyróżnia się nie tylko nowoczesnymi rozwiązaniami i komfortem. Pasażerowie mogą liczyć na wyjątkowo szybką podróż – podczas nocnych testów 19 lutego polski pociąg osiągnął 201,4 km/h.

31WE Impuls (Fot. Facebook)
31WE Impuls (Fot. Facebook)
Łukasz Michalik

24.03.2013 18:00

Na ogólnopolską sieć kolei dużych prędkości musimy jeszcze poczekać, jednak już jutro w swój premierowy kurs wyruszy wyjątkowy pociąg. Wyprodukowany w Polsce skład wyróżnia się nie tylko nowoczesnymi rozwiązaniami i komfortem. Pasażerowie mogą liczyć na wyjątkowo szybką podróż – podczas nocnych testów 19 lutego polski pociąg osiągnął 201,4 km/h.

Kilka dni temu spółka PKP Intercity pochwaliła się swoimi planami. Przewoźnik zamierza uruchomić w swoich pociągach system rozrywki pokładowej na miarę tego, który znamy z samolotów. Pasażerowie zyskają zatem dostęp do filmów, muzyki czy gier, nie wspominając o oczywistym dostępie do Internetu.

Ciekawym pomysłem ma być sposób prezentacji treści – pasażerowie będą korzystali z systemu rozrywki za pomocą własnych laptopów, tabletów i smartfonów. Plany PKP Intercity brzmią całkiem nieźle, jednak to na razie tylko deklaracje. Coś konkretniejszego oferują za to pasażerom lokalne Koleje Dolnośląskie.

Rekordowa prędkość pociągu dla Kolei Dolnośląskich: 200 km/h

Spółka rozpoczyna eksploatację nowego pociągu, który podczas testów rozpędził się do ponad 200 kilometrów na godzinę. Pociąg 31WE Impuls  (jego dłuższa i wolniejsza wersja, 35WE Impuls, jeździ od 2012 roku w barwach Kolei Śląskich i Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie) został wyprodukowany w Polsce – jego producentem są zakłady Newag z Nowego Sącza.

Pasażerowie mogą liczyć na bezprzewodowy Internet, klimatyzację, gniazdka z prądem i ekrany, wyświetlające ważne dla podróżnych informacje. Skład został przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, zamontowano w nim również monitoring, a cały pociąg tworzy jedną, otwartą przestrzeń – z jednego końca na drugi można przejść nie otwierając żadnych drzwi.

Niestety, nowy sprzęt nie pokaże pełni swoich możliwości – podczas normalnej eksploatacji będzie podróżował z prędkością 160 km/h, a dwa z pięciu zamówionych składów rozpoczną regularne kursy 1 kwietnia. Zanim to nastąpi, już jutro, 25 marca o 11:50 przy 3 peronie wrocławskiego Dworca Głównego odbędzie się oficjalna prezentacja pociągu, a następnie będzie można wybrać się nim na przejażdżkę (według informacji z Facebooka lista chętnych jest już zamknięta) na trasie Wrocław – Legnica – Wrocław.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.