Agora przejmuje sieć reklamową AdTaily
Sieć reklamowa AdTaily - jeden z najbardziej obiecujących polskich startupów - został przejęty przez spółkę Agora SA - wydawcę "Gazety Wyborczej", właściciela portalu Gazeta.pl. Poinformowała o tym Urszula Szwed-Strych, rzecznik prasowy stołecznej firmy.
Sieć reklamowa AdTaily - jeden z najbardziej obiecujących polskich startupów - został przejęty przez spółkę Agora SA - wydawcę "Gazety Wyborczej", właściciela portalu Gazeta.pl. Poinformowała o tym Urszula Szwed-Strych, rzecznik prasowy stołecznej firmy.
W środę oficjalnie zakończono negocjacje między oboma podmiotami. Agora przejęła 50,27% udziałów w sieci AdTaily. Część tego pakietu została nabyta od właścicieli startupu, część to wkład inwestycyjny Agory. Zbigniew Bąk, wiceprezes zarządu warszawskiej korporacji, powiedział:
[cytat]Łączna wartość transakcji tzn. cena zapłacona za nowe udziały oraz udziały nabyte od założycieli wynosi poniżej jednego miliona złotych i nie jest istotna biorąc pod uwagę skalę działalności Agory SA.[/cytat]
Założyciele AdTaily pozostaną w zarządzie spółki i będą rozwijać swoją firmę zgodnie z pierwotną wizją. Tomasz Józefacki, członek zarządu Agory i dyrektor segmentu Internet, dodał:
[cytat]Spółka jest właścicielem unikalnego rozwiązania działającego w obszarze monetyzacji reklamowej serwisów internetowych, pozwalającego wykorzystać potencjał reklamowy serwisów tworzonych w pełni samodzielnie przez użytkowników na platformach wydawców (np. Blox.pl Agory) (...).[/cytat]
Krakowski startup zebrał w ciągu ostatnich miesięcy bardzo pozytywne recenzje. Zbudował platformę ułatwiającą kontakt między właścicielami małych i średnich serwisów WWW a potencjalnymi reklamodawcami. Stworzył rozwiązanie, które pozwoliło wreszcie zarabiać polskim blogerom konkretne pieniądze:
[cytat]Na obecnym etapie rozwoju AdTaily umożliwia wydawcom sprzedaż powierzchni reklamowej na stronach poprzez umieszczenie specjalnego widgetu. Za jego pomocą reklamodawca może błyskawicznie zakupić i opublikować reklamę (w postaci buttonu 125x125 px) na wybranej witrynie.[/cytat]
Pomysł świetny, wykonanie także na bardzo przyzwoitym poziomie. I tylko jeden duży problem - jeśli właściciele polskich startupów będą tak szybko i chętnie sprzedawać swoje projekty korporacyjnym tuzom nigdy nie zbudujemy w Polsce Web 2.0 z prawdziwego zdarzenia :).
Źródło: Dziennik Internautów