Alternatywa dla kontrolerów VR? KupVR śledzi ruch palców i jest kompatybilny z PC oraz Androidem

Doznania VR są coraz doskonalsze, ale ciągle zamiast naturalnych rękawic czy gołych dłoni, sterujemy specjalnymi kontrolerami lub gamepadami. KupVR sprawia, że to nasze dłonie są kontrolerem na Steam VR lub smartfonie.

KupVR - naturalne doznania z kontrolerami w VR
KupVR - naturalne doznania z kontrolerami w VR
Źródło zdjęć: © Kickstarter
Jan Domański

27.03.2020 | aktual.: 09.03.2022 08:30

No, może nie do końca gołe dłonie, bo trzeba założyć na nie pewien niewielki element, ale doświadczeniom bliżej do nagich rąk niż trzymania większego kontrolera z zestawów VR dostępnych na PC. Elementy z HTC Vive czy Oculus Rift nie są może niewygodne, ale to odczuwalny w rękach przedmiot. Z KupVR jest inaczej.

Użytkownik zakłada na siebie niewielki śledzący ruchy element i dwie małe części zestawu dzierży w każdej dłoni. W zasadzie nie trzeba ich nawet trzymać, bo zaczepione są paskami na rzepy. Nie mają żadnych przycisków gałek czy spustów. To jak się ich używa? Zginając palce. A właściwie dociskając je do płytki.

Tańszy niż dedykowane akcesoria

Twórcy uznali, że stworzą KupVR jako otwarty projekt. Udostępnili schematy czy kod źródłowy. Każdy mający pojęcie o programowaniu może zrobić z nich użytek. W dodatku są znacznie tańsze niż oryginalne akcesoria np. do Valve Index i konkurencji. Można stać się ich posiadaczami wspierając projekt na Kickstarterze już od 89 dolarów (około 365złotych). Wysyłki będą odbywać się w sierpniu.

KUPVR - World's 1st Affordable finger tracking VR controller

Projektanci opisywanych nietypowych kontrolerów wirtualnej rzeczywistości współpracują z deweloperami kilku gier, aby przenieść swoją metodę sterowania w wirtualny świat. Sami też przygotowali kilka materiałów pokazowych. To całkiem ciekawa alternatywa dla tradycyjnych urządzeń sterujących VR - może ktoś stworzy program emulujący oryginalne kontrolery z HTC Vive czy innych zestawów VR właśnie na KupVR?

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.