Alternatywa dla kontrolerów VR? KupVR śledzi ruch palców i jest kompatybilny z PC oraz Androidem
Doznania VR są coraz doskonalsze, ale ciągle zamiast naturalnych rękawic czy gołych dłoni, sterujemy specjalnymi kontrolerami lub gamepadami. KupVR sprawia, że to nasze dłonie są kontrolerem na Steam VR lub smartfonie.
27.03.2020 | aktual.: 09.03.2022 08:30
No, może nie do końca gołe dłonie, bo trzeba założyć na nie pewien niewielki element, ale doświadczeniom bliżej do nagich rąk niż trzymania większego kontrolera z zestawów VR dostępnych na PC. Elementy z HTC Vive czy Oculus Rift nie są może niewygodne, ale to odczuwalny w rękach przedmiot. Z KupVR jest inaczej.
Użytkownik zakłada na siebie niewielki śledzący ruchy element i dwie małe części zestawu dzierży w każdej dłoni. W zasadzie nie trzeba ich nawet trzymać, bo zaczepione są paskami na rzepy. Nie mają żadnych przycisków gałek czy spustów. To jak się ich używa? Zginając palce. A właściwie dociskając je do płytki.
Tańszy niż dedykowane akcesoria
Twórcy uznali, że stworzą KupVR jako otwarty projekt. Udostępnili schematy czy kod źródłowy. Każdy mający pojęcie o programowaniu może zrobić z nich użytek. W dodatku są znacznie tańsze niż oryginalne akcesoria np. do Valve Index i konkurencji. Można stać się ich posiadaczami wspierając projekt na Kickstarterze już od 89 dolarów (około 365złotych). Wysyłki będą odbywać się w sierpniu.
KUPVR - World's 1st Affordable finger tracking VR controller
Projektanci opisywanych nietypowych kontrolerów wirtualnej rzeczywistości współpracują z deweloperami kilku gier, aby przenieść swoją metodę sterowania w wirtualny świat. Sami też przygotowali kilka materiałów pokazowych. To całkiem ciekawa alternatywa dla tradycyjnych urządzeń sterujących VR - może ktoś stworzy program emulujący oryginalne kontrolery z HTC Vive czy innych zestawów VR właśnie na KupVR?