Stark: inteligentny zegarek i fitness tracker za 50 dolarów

Stark: inteligentny zegarek i fitness tracker za 50 dolarów20.02.2017 06:49
Jarosław Balcerzak

Co sprawia, że dla wielu użytkowników smartwatche nie mają sensu? Jednym z głównych problemów jest czas działania, zmuszający do codziennego ładowania urządzenia. Na szczęście jest już ciekawa alternatywa - hybrydowy smartwatch Stark.

Prosty i funkcjonalny design

Zegarek stworzył startup z Woodstock w USA, założony przez Luke’a Hallowella. Postanowił on stworzyć urządzenie o klasycznym wzornictwie, wysokiej jakości materiałów, a także wyposażonego w wiele funkcji smart. Ciężko byłoby to nazwać innowacją gdyby nie cena, w jakiej trafił on na Kickstartera. 50 dolarów okazało się skutecznym magnesem na setki wspierających.

Stark dysponuje kopertą o grubości 11 mm i średnicy 42 mm, tarczą 36 mm oraz paskiem 22 mm z tworzywa TPU, stylizowanego na skórzany. Do wyboru wspierających oddano dwa kolory kopert: srebrna lub czarna, przy czym ta ostatnia może mieć białe bądź zielone (domyślne) wskazówki oraz znaczniki godzin. Paski oraz tarcze wykonano wyłącznie w uniwersalnej czerni.

Wytrzymały, wodoszczelny i inteligentny

Trwałość koperty nie powinna budzić zastrzeżeń: producent posłużył się stalą nierdzewną 304, a konstrukcję uszczelnił na poziomie 3 ATM (30 metrów). Do zegarka trafił mechanizm Epson AL20, oferujący precyzję rzędu +/- 20 sekund miesięcznie i zasilany baterią Vinnic L626 o czasie pracy 2 lat.

Kolejna bateria – CR2032 – odpowiada już za zasilanie wbudowanego Bluetooth 4.0, diody powiadomień oraz głośnika i wymaga wymiany dopiero co 4 miesiące. Łączność można nawiązać z dowolnym smartfonem z systemem iOS lub Android.

Największy zakres funkcji przygotowano dla osób aktywnych. Zegarek mierzy kroki, przebyty dystans, realizację celu, spalone kalorie, rekordy, a także synchronizuje dane z Apple Health. Mniej fitnessowe funkcje to monitorowanie jakości snu, alarm, powiadomienia o wiadomościach i połączeniach, wykonywanie zdjęć potrząśnięciem ręki czy przypomnienie o nieaktywności.

Stark Smartwatch

Zasłużona popularność na Kickstarterze

Kampania zegarka Stark szybko nabrała rozpędu: cel 20 tys. dol. ufundowano już w 5 dni, natomiast dzisiaj twórca dysponuje już kwotą ponad 27 tys. dol. Do końca akcji jeszcze niespełna dwa miesiące, co wspierający ochoczo wykorzystują do odblokowywania dodatkowych kolorów zegarka.

Trudno o czytelniejszy wyraz zniechęcenia wobec smartwatchów oferujących ok. doby czasu pracy na baterii. Pozwoliło to na stworzenie świetnie prosperującego segmentu pomysłowych rozwiązań hybrydowych w coraz korzystniejszych cenach. Nie inaczej jest w przypadku wycenionego na 50 dol. zegarka Stark, którego wysyłki mają się rozpocząć już w lipcu tego roku.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.