BitbeamBot – robot, który nie lubi świń [wideo]
Roboty to użyteczne maszyny i można je wykorzystywać do różnych zajęć. Mogą spawać karoserie samochodów, eksplorować Marsa, albo... pomagać w przejściu kolejnego etapu w grze Angry Birds.
Roboty to użyteczne maszyny i można je wykorzystywać do różnych zajęć. Mogą spawać karoserie samochodów, eksplorować Marsa, albo... pomagać w przejściu kolejnego etapu w grze Angry Birds.
Ten robot nie przyczyni się do lepszego poznania odległych planet. Jedynym zadaniem BitbeamBota jest strzelanie z procy do świnek na ekranie. Maszyna potrafi obsługiwać urządzenia przenośne dzięki wskaźnikowi zakończonemu materiałem, na który reagują ekrany pojemnościowe. Ramię robota jest poruszane przez dwa serwomechanizmy, a całość mieści się w ramie zrobionej z klocków LEGO Technics.
Twórcą projektu jest Jason Huggins i tak naprawdę to on jest zdobywcą wszystkich punktów w Angry Birds. Robot jest tylko przedłużeniem ręki, sterowanym przez pilota. BitbeamBot nie potrafi analizować tego, co dzieje się na ekranie, ale Jason zapowiada, że w przyszłości chce skonstruować maszynę, która będzie miała taką funkcję.
Na koniec odpowiedź na pytanie po co w ogóle budować maszynę, służącą do grania w prostą grę? Jason, oprócz tego, że konstruuje roboty, jest programistą. Rozwija oprogramowanie, pozwalające na testowanie aplikacji mobilnych. Podobne roboty mają służyć do wyłapywania błędów w grach, które kiedyś trafią na nasze komórki.
Więcej filmów, pokazujących jak działa BitbeamBot znajdziecie na stronie projektu.
Źródło: Bitbeam.org