BitbeamBot – robot, który nie lubi świń [wideo]

Roboty to użyteczne maszyny i można je wykorzystywać do różnych zajęć. Mogą spawać karoserie samochodów, eksplorować Marsa, albo... pomagać w przejściu kolejnego etapu w grze Angry Birds.

Fot. schmish, Flickr.com, CC license
Fot. schmish, Flickr.com, CC license
Maciek Kurek

Roboty to użyteczne maszyny i można je wykorzystywać do różnych zajęć. Mogą spawać karoserie samochodów, eksplorować Marsa, albo... pomagać w przejściu kolejnego etapu w grze Angry Birds.

Ten robot nie przyczyni się do lepszego poznania odległych planet. Jedynym zadaniem BitbeamBota jest strzelanie z procy do świnek na ekranie. Maszyna potrafi obsługiwać urządzenia przenośne dzięki wskaźnikowi zakończonemu materiałem, na który reagują ekrany pojemnościowe. Ramię robota jest poruszane przez dwa serwomechanizmy, a całość mieści się w ramie zrobionej z klocków LEGO Technics.

Fot. bitbeam.org
Fot. bitbeam.org

Twórcą projektu jest Jason Huggins i tak naprawdę to on jest zdobywcą wszystkich punktów w Angry Birds. Robot jest tylko przedłużeniem ręki, sterowanym przez pilota. BitbeamBot nie potrafi analizować tego, co dzieje się na ekranie, ale Jason zapowiada, że w przyszłości chce skonstruować maszynę, która będzie miała taką funkcję.

Na koniec odpowiedź na pytanie po co w ogóle budować maszynę, służącą do grania w prostą grę? Jason, oprócz tego, że konstruuje roboty, jest programistą. Rozwija oprogramowanie, pozwalające na testowanie aplikacji mobilnych. Podobne roboty mają służyć do wyłapywania błędów w grach, które kiedyś trafią na nasze komórki.

Więcej filmów, pokazujących jak działa BitbeamBot znajdziecie na stronie projektu.

Źródło: Bitbeam.org

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.