BOXX - kolejna rewolucja w transporcie miejskim?

Sprawne poruszanie się po zatłoczonych ulicach nie jest proste – wszechobecne korki potrafią skutecznie popsuć najbardziej precyzyjne plany dnia. Jak radzić sobie w zatłoczonych miastach? Ciekawe rozwiązanie przedstawiła firma BOXX. Czy jej miniaturowy pojazd ma szansę przyjąć się na rynku?

BOXX (Fot. Boxxcorp.com)
BOXX (Fot. Boxxcorp.com)
Łukasz Michalik

Sprawne poruszanie się po zatłoczonych ulicach nie jest proste – wszechobecne korki potrafią skutecznie popsuć najbardziej precyzyjne plany dnia. Jak radzić sobie w zatłoczonych miastach? Ciekawe rozwiązanie przedstawiła firma BOXX. Czy jej miniaturowy pojazd ma szansę przyjąć się na rynku?

Trudno znaleźć sposób transportu, który łączyłby szybkość i wygodę. Poza metrem każda inna metoda ma istotne wady. Podróż samochodem czy komunikacją miejską to gwarantowana lekcja pokory i cierpliwości. Motocykl, choć w starciu z korkami ma pewne szanse, ze względu na swoje rozmiary i masę również nie jest optymalny, podobnie jak jazda rowerem, wymagająca niekiedy sporego wysiłku.

Ciekawą alternatywą jest BOXX - miniaturowy motocykl mierzący zaledwie metr długości.  Jak przystało na współczesne konstrukcje, napęd dla tego wehikułu zapewnia silnik elektryczny, a sam pojazd zawiera w sobie zdecydowanie więcej elektroniki, niż mogłaby to sugerować jego prosta forma.

BOXX mimo niewielkich rozmiarów oferuje przyzwoite osiągi. Zasięg prawie 130 kilometrów przy prędkości maksymalnej 56 km/h to wartości – jak na pojazd miejski – wystarczające. BOXX jest w stanie unieść pasażera o wadze przekraczającej 136 kilogramów.

Pojazd zaopatrzono w napęd na oba koła, kontrolę trakcji, system ABS, oświetlenie LED i system drive-by-wire, w którym brak mechanicznych połączeń pomiędzy kierownicą a przednim kołem.

Niestety to niepozorne, choć zaawansowane technicznie jeździdełko nie należy do tanich. Egzemplarze z pierwszej, krótkiej serii produkcyjnej, dostępne w 2012 roku, wyceniono na 3995 dolarów (prawie 12,8 tys. złotych). Na stronie producenta można skonfigurować motocykl do własnych potrzeb, wybierając m.in. kolor i doposażając go w dodatkowo płatny osprzęt.

BOXX (Fot. Boxxcorp.com)
BOXX (Fot. Boxxcorp.com)
BOXX (Fot. Boxxcorp.com)
BOXX (Fot. Boxxcorp.com)
BOXX (Fot. Boxxcorp.com)
BOXX (Fot. Boxxcorp.com)

Źródło: Red FerretTechnaBobBOXX Corp

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.