BOXX - kolejna rewolucja w transporcie miejskim?

Sprawne poruszanie się po zatłoczonych ulicach nie jest proste – wszechobecne korki potrafią skutecznie popsuć najbardziej precyzyjne plany dnia. Jak radzić sobie w zatłoczonych miastach? Ciekawe rozwiązanie przedstawiła firma BOXX. Czy jej miniaturowy pojazd ma szansę przyjąć się na rynku?

BOXX (Fot. Boxxcorp.com)
BOXX (Fot. Boxxcorp.com)
Łukasz Michalik

30.01.2012 | aktual.: 10.03.2022 16:34

Sprawne poruszanie się po zatłoczonych ulicach nie jest proste – wszechobecne korki potrafią skutecznie popsuć najbardziej precyzyjne plany dnia. Jak radzić sobie w zatłoczonych miastach? Ciekawe rozwiązanie przedstawiła firma BOXX. Czy jej miniaturowy pojazd ma szansę przyjąć się na rynku?

Trudno znaleźć sposób transportu, który łączyłby szybkość i wygodę. Poza metrem każda inna metoda ma istotne wady. Podróż samochodem czy komunikacją miejską to gwarantowana lekcja pokory i cierpliwości. Motocykl, choć w starciu z korkami ma pewne szanse, ze względu na swoje rozmiary i masę również nie jest optymalny, podobnie jak jazda rowerem, wymagająca niekiedy sporego wysiłku.

Ciekawą alternatywą jest BOXX - miniaturowy motocykl mierzący zaledwie metr długości.  Jak przystało na współczesne konstrukcje, napęd dla tego wehikułu zapewnia silnik elektryczny, a sam pojazd zawiera w sobie zdecydowanie więcej elektroniki, niż mogłaby to sugerować jego prosta forma.

BOXX mimo niewielkich rozmiarów oferuje przyzwoite osiągi. Zasięg prawie 130 kilometrów przy prędkości maksymalnej 56 km/h to wartości – jak na pojazd miejski – wystarczające. BOXX jest w stanie unieść pasażera o wadze przekraczającej 136 kilogramów.

Pojazd zaopatrzono w napęd na oba koła, kontrolę trakcji, system ABS, oświetlenie LED i system drive-by-wire, w którym brak mechanicznych połączeń pomiędzy kierownicą a przednim kołem.

Niestety to niepozorne, choć zaawansowane technicznie jeździdełko nie należy do tanich. Egzemplarze z pierwszej, krótkiej serii produkcyjnej, dostępne w 2012 roku, wyceniono na 3995 dolarów (prawie 12,8 tys. złotych). Na stronie producenta można skonfigurować motocykl do własnych potrzeb, wybierając m.in. kolor i doposażając go w dodatkowo płatny osprzęt.

BOXX (Fot. Boxxcorp.com)
BOXX (Fot. Boxxcorp.com)
BOXX (Fot. Boxxcorp.com)
BOXX (Fot. Boxxcorp.com)
BOXX (Fot. Boxxcorp.com)
BOXX (Fot. Boxxcorp.com)

Źródło: Red FerretTechnaBobBOXX Corp

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.