BOXX - kolejna rewolucja w transporcie miejskim?

BOXX - kolejna rewolucja w transporcie miejskim?

BOXX (Fot. Boxxcorp.com)
BOXX (Fot. Boxxcorp.com)
Łukasz Michalik
30.01.2012 14:00, aktualizacja: 10.03.2022 16:34

Sprawne poruszanie się po zatłoczonych ulicach nie jest proste – wszechobecne korki potrafią skutecznie popsuć najbardziej precyzyjne plany dnia. Jak radzić sobie w zatłoczonych miastach? Ciekawe rozwiązanie przedstawiła firma BOXX. Czy jej miniaturowy pojazd ma szansę przyjąć się na rynku?

Sprawne poruszanie się po zatłoczonych ulicach nie jest proste – wszechobecne korki potrafią skutecznie popsuć najbardziej precyzyjne plany dnia. Jak radzić sobie w zatłoczonych miastach? Ciekawe rozwiązanie przedstawiła firma BOXX. Czy jej miniaturowy pojazd ma szansę przyjąć się na rynku?

Trudno znaleźć sposób transportu, który łączyłby szybkość i wygodę. Poza metrem każda inna metoda ma istotne wady. Podróż samochodem czy komunikacją miejską to gwarantowana lekcja pokory i cierpliwości. Motocykl, choć w starciu z korkami ma pewne szanse, ze względu na swoje rozmiary i masę również nie jest optymalny, podobnie jak jazda rowerem, wymagająca niekiedy sporego wysiłku.

Ciekawą alternatywą jest BOXX - miniaturowy motocykl mierzący zaledwie metr długości.  Jak przystało na współczesne konstrukcje, napęd dla tego wehikułu zapewnia silnik elektryczny, a sam pojazd zawiera w sobie zdecydowanie więcej elektroniki, niż mogłaby to sugerować jego prosta forma.

BOXX mimo niewielkich rozmiarów oferuje przyzwoite osiągi. Zasięg prawie 130 kilometrów przy prędkości maksymalnej 56 km/h to wartości – jak na pojazd miejski – wystarczające. BOXX jest w stanie unieść pasażera o wadze przekraczającej 136 kilogramów.

Pojazd zaopatrzono w napęd na oba koła, kontrolę trakcji, system ABS, oświetlenie LED i system drive-by-wire, w którym brak mechanicznych połączeń pomiędzy kierownicą a przednim kołem.

Niestety to niepozorne, choć zaawansowane technicznie jeździdełko nie należy do tanich. Egzemplarze z pierwszej, krótkiej serii produkcyjnej, dostępne w 2012 roku, wyceniono na 3995 dolarów (prawie 12,8 tys. złotych). Na stronie producenta można skonfigurować motocykl do własnych potrzeb, wybierając m.in. kolor i doposażając go w dodatkowo płatny osprzęt.

BOXX (Fot. Boxxcorp.com)
BOXX (Fot. Boxxcorp.com)
BOXX (Fot. Boxxcorp.com)
BOXX (Fot. Boxxcorp.com)
BOXX (Fot. Boxxcorp.com)
BOXX (Fot. Boxxcorp.com)

Źródło: Red FerretTechnaBobBOXX Corp

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)