Chińska hybryda za 16 tysięcy dolarów. Czy podbije rynek?

BYD Qin LDM-i
BYD Qin LDM-i
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

12.05.2024 18:14, aktual.: 13.05.2024 08:00

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Oto BYD Qin LDM-i – sedan, który pokazuje, jak ekonomiczne i przestronne może być auto w przystępnej cenie. To chiński samochód wyposażony w wiele nowoczesnych funkcji.

Podczas targów motoryzacyjnych Beijing International Auto Show 2024 zaprezentowano wiele fascynujących pojazdów, w tym samochody elektryczne oraz pojazdy z silnikami spalinowymi. Jedną z gwiazd był BYD Qin LDM-i, spory sedan ze średniej półki, który posiada hybrydowy napęd typu plug-in oraz imponujący zasięg. Cena tego modelu, charakterystyczna dla chińskich producentów, jest niezwykle konkurencyjna.

BYD Qin LDM-i: Niedrogi chiński sedan

Wymiarami BYD Qin LDM-i odpowiada typowym sedanom klasy średniej. Jego długość wynosi 4830 mm, szerokość - 1900 mm, a wysokość - 1495 mm. Rozstaw osi to z kolei 2790 mm, co zapowiada przestronne wnętrze. Mimo pokaźnych rozmiarów auta, jego silnik benzynowy w układzie hybrydowym ma zaledwie 1,5 litra pojemności.

BYD Qin LDM-i oferuje kilka wariantów wyposażenia. Wśród dostępnych opcji znajdują się między innymi ekran o przekątnej 15,6 cala, cyfrowy kluczyk NFC, system utrzymywania pojazdu na pasie ruchu, adaptacyjny tempomat oraz wygodne fotele. Samochód nie może jednak konkurować pod względem szybkości z konkurentami takimi modelami jak Tesla Model S Plaid czy mocne wersje Xiaomi SU7 Ultra. Jego moc w zależności od wariantu waha się od 80 do 120 KM.

BYD Qin LDM-i wnętrze
BYD Qin LDM-i wnętrze© Materiały prasowe

Zasięg 2 tys. kilometrów

BYD Qin LDM-i jest przede wszystkim nastawiony na oszczędność i komfort. Producent zapewnia, że z pełnym bakiem oraz naładowaną baterią zasięg samochodu wynosi aż 2 tys. kilometrów. Hybrydowy napęd typu plug-in pozwala również na jazdę wyłącznie na silniku elektrycznym. Zużycie paliwa, według danych BYD, wynosi tylko 2,9 l/100 km, co czyni ten model idealnym wyborem na taksówkę.

Cena, jak przystało na produkt pochodzący z Chin, jest bardzo atrakcyjna. Oscyluje ona w granicach 16-20 tys. dolarów - dwukrotnie mniej niż w przypadku konkurentów z Europy, Japonii czy Korei Południowej. Nie ma jednak pewności, czy BYD Qin LDM-i trafi na jakikolwiek rynek poza granicami Chin.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)