Co czwarty sklep internetowy oszukuje na kosztach dostawy

Nawet 25% sklepów internetowych może wprowadzać swoich klientów w błąd, nie informując o kosztach dostawy zamawianych produktów - tak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Ministerstwa Gospodarki. Jakie inne sztuczki stosują jeszcze właściciele e-sklepów?

Wózek na zakupy (Fot. SXC)
Wózek na zakupy (Fot. SXC)
Przemysław Muszyński

21.09.2010 11:07

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nawet 25% sklepów internetowych może wprowadzać swoich klientów w błąd, nie informując o kosztach dostawy zamawianych produktów - tak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Ministerstwa Gospodarki. Jakie inne sztuczki stosują jeszcze właściciele e-sklepów?

Z danych resortu wynika, że aż 61% sklepów internetowych nie podaje w jednym miejscu danych o pełnym koszcie transakcji. 25% w ogóle nie informuje o koszcie wysyłki i transportu zamówionego produktu - twierdzi serwis Media2, powołując się na ministerstwo.

W pozostałych sklepach nie jest lepiej. Ponad 2/3 z nich podaje cenę przy produkcie, a koszt wysyłki na innej podstronie. Niektóre firmy posuwają się jeszcze dalej - nie podają samych informacji, a jedynie linki do cenników Poczty Polskiej lub firm kurierskich.

O ile pierwszą metodę można jeszcze usprawiedliwić, np. licznymi promocjami czy rabatami zależnymi od wartości zamówienia, to druga świadczy o złym podejściu do klienta. Do tego 20% sklepów nie informuje, czy podana cena to brutto, czy netto.

Nie lepiej wygląda sprawa z płatnościami. Spośród sklepów, które deklarowały, że zapłatę można uiścić na wiele sposobów, aż 46% nie dawało możliwości zweryfikowania płatności. Najczęściej spotykane były najprymitywniejsze i najmniej wygodne metody: przelew na konto sklepu i płatność przy odbiorze.

Źródło: Media2.pl

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.