Control VR – rękawice współpracujące z Oculus Rift. Nasze dłonie również trafią do wirtualnej rzeczywistości!

Coraz więcej osób uważa, że klawiatury, myszki i pady nie sprawdzą się w wirtualnej rzeczywistości. Jak tu się zatracić, skoro w rękach mamy tradycyjne kontrolery?

Control VR – rękawice współpracujące z Oculus Rift. Nasze dłonie również trafią do wirtualnej rzeczywistości!
Adam Bednarek

08.06.2014 | aktual.: 10.03.2022 11:13

Kilka ciekawych prób już jest, jak na przykład Virtuix Omni. To specjalna bieżnia, po której chodzimy, a nasze ruchy przenoszone są do gry. Łatwiej się wczuć się w klimat, skoro do ucieczki potrzebny jest prawdziwy bieg, a przed pociskami rywali trzeba się kryć, kucając.

To na pewno oryginalny pomysł na granie, jednak mnie nie przekonuje, o czym już pisałem. Za dużo w tym zachodu. Trzeba wchodzić do bieżni, można poczuć się jak w klatce, a to niefajne.

Wirtualna rzeczywistość jednak kusi i chce się do niej przenieść w całości, łącznie z ruchem ciała. Warto więc zainteresować się Control VR – nietypowym kontrolerem, który trafił na Kickstartera.

Precyzja i wygoda

Tak, to rękawiczki, więc problem ze skomplikowaną instalacją odpad – zakładamy na dłonie i gramy. Jak łatwo się domyślić, ruchy dłoni przenoszone są do wirtualnego świata. Machamy ręką – to samo robi bohater. Poruszamy palcami, imitując np. chwyt – postać w grze łapie przedmiot.

Obraz

Nie da się ukryć, że to niezwykle pożądany sposób sterowania. Prosty w obsłudze, bo intuicyjny. I daje twórcom gier niezwykle duże pole do popisu.

Datura PS3 Gameplay

Pamiętam moją rozmowę z twórcami Datury, którzy narzekali na to, że trudno im było przenieść ruchy całej ręki do gry i dopasować je do kontrolera PlayStation Move, tak by wszystko było naturalne. W przypadku Control VR ten problem nie istnieje, bo kontrolerem jest właśnie ręka.

Obraz

Oczywiście teraz pozostaje stworzyć interfejs, który wykorzysta naszą rękę, ale to już zadanie dla twórców. Ważne, że Control VR daje im taką możliwość.

Ręka zamiast myszki

Zresztą twórcy przekonują, że Control VR może przydać się nie tylko w grach, ale np. podczas zwykłej obsługi komputera. Obracanie, zaznaczanie, rysowanie – to wszystko może stać się znacznie bardziej precyzyjne i przede wszystkim powszechne.

W końcu nie potrzeba dodatkowego, specjalnego kontrolera – dosłownie wszystko jest w naszych dłoniach.

Obraz

Control VR trafi do masowej produkcji, jeżeli autorzy w ciągu najbliższych 27 dni zbiorą 250 tysięcy dolarów. Na razie zbiórka przebiega całkiem sprawnie i twórcy mają już ponad 170 tysięcy zielonych. Pojedynczy egzemplarz kosztuje 350 dolarów.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (8)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.