Czy Chińczycy wynaleźli nietopniejące lody? [wideo]

Czy Chińczycy wynaleźli nietopniejące lody? [wideo]
Marek Maruszczak

16.06.2012 19:00

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Odpowiedź brzmi tak i nie. Jak to możliwe? Dzięki chińskiej myśli techniczno-spożywczej lód, który uwieczniono na powyższej fotografii potrafi jednocześnie stopnieć i zachować niemal niezmieniony kształt oraz sprężystość. To zresztą nie koniec dziwnych własności chińskiego loda.

Odpowiedź brzmi tak i nie. Jak to możliwe? Dzięki chińskiej myśli techniczno-spożywczej lód, który uwieczniono na powyższej fotografii potrafi jednocześnie stopnieć i zachować niemal niezmieniony kształt oraz sprężystość. To zresztą nie koniec dziwnych własności chińskiego loda.

Od dłuższego czasu po Japonii krążyła plotka o chińskim lodzie, który może wytrzymać na słońcu nawet do kilku godzin i nie wykazywać żadnych oznak topnienia. Aby zbadać prawdziwość tych doniesień pewien japoński reporter wybrał się w podróż do państwa środka (fajna praca).

Po dotarciu na miejsce kupił jedną z odmian nietopniejących lodów o nazwie „Banana”. Co ciekawe smak wyprodukowanego przez Nestle China loda nie miał nic wspólnego z zakrzywionymi, żółtymi owocami. Zamiast tego reporter otrzymał produkt, którego rdzeniem był zwykły waniliowy lód w powłoce z żółtej żelatyny, którą można było odchylać na podobieństwo skórki banana.

Obraz
© [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2012/06/banana1290366.jpg)

Po pozostawieniu loda na pół godziny w rozgrzanej piwnicy reporter nie zauważył żadnych oznak topnienia. Po godzinie żelatynowa powłoka stała się półprzezroczysta, ale nadal nie zaczynała topnieć. Aby przyspieszyć proces testowania Japończyk wyniósł loda na słońce i pozostawił go tam przez kolejne 3 godziny. Kiedy zaczęło zmierzać, a lód nadal zachowywał swoją formę reporter zdecydował się zakończyć test i „Obrać” loda.

Kiedy przedostał się przez żelatynową pokrywę, na jego ręce wylała się ciepła, waniliowa ciecz. Jeden z mitów dotyczących chińskich produktów spożywczych został przynajmniej częściowo obalony, ale Nestle China zasługuje na brawa za chwyt marketingowy, który dał początek miejskiej legendzie.

Źródło: Oddity Central

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)